Mitt Klantarsle och Min Ornitofobi

Ni som inte redan visste det ska få det bekräftat nu - Jag är ett klantarsle av rang!

Brödet som jag bakade härom dagen (detta inlägg) blev inte långlivat. Jag hade ställt ut brödet på balkongen för att det skulle svalna och jag råkade lämna det där ute lite längre än nödvändigt. När jag sedan skulle hämta in brödet för att bjuda grannfrun på en smakbit, då upptäckte jag att fåglarna hade ätit upp nästintill alltihop!

De hade hackat hål på plastpåsen och pickat i sig mitt nybakade bröd! Vilka banditer!!

Japp, det är en mycket medveten parafras på Skriet.

Eftersom jag lider av fågelfobi ville jag inte plocka in resterna som fanns i den sönderpickade påsen (faktum fär att jag faktiskt har svårt att ta i allt som fåglar kan ha varit i kontakt med), men som tur är har jag en modig vän som hjälpte mig med det. Jo, jag hade väl slutligen fixat det själv.. och efter det hade det blivit ett flitigt spritande av händerna, men slipper jag så låter jag ju helst bli.

Det är väl bara att ställa sig och baka nytt då :P

Brödet tycks fått ett bra betyg av fåglarna då de knappt lämnade något alls - Den enes bröd den andres... öhh... död?

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Hahaah åh så klockrent det vart!

2011-06-23 @ 11:41:35
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Kiki - Ottos farmor

Härlig bild som föddes ur eländet! :)

2011-06-23 @ 12:51:57
Postat av: Helena Högberg

Tack för titten på min blogg :), inte vill man äta efter fåglarna heller, man har väl inte glömt fågelinfluensan, synd på brödet!

2011-07-03 @ 19:19:37
URL: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin