Frukostmuffins!! (lågt kolhydratvärde och glutenfria)

Igår bakade jag frukostmuffins. De har både lågt kolhydratvärde och är glutenfria.


Muffinsen är baserade på denna smet som jag skrivit om tidigare, men med några små ändringar.
  • Istället för riven ost använde jag tärnad fetaost och som brödkryddor använde jag timjan och rosmarin. Eftersom de är grekiskt inspirerade så passar det även bra att blanda i lite skurna bitar av kalamataoliver.
  • Lägg klickar av smeten i muffinsformar, ca 6-9 formar beroende på formarnas storlek.
  • Grädda i ca tio minuter på 175 grader i mitten av ugnen.
  • När de är färdiggräddade så kan du pensla på lite olivolja och sedan strö lite flingsalt ovanpå.
Om ni inte bryr er om att det ska vara glutenfritt eller med lågt kolhydratvärde så kan man likväl använda ett sconesrecept som grund till smeten.

Om ni har några frågor så är det bara att skriva in dem i kommentarfältet så ska jag försöka svara på dem i ett annat inlägg.

Kram!


Kommentarer
Postat av: saralovisa

Dom var så förbaskat goda! Jag ska prova mig på att baka egna sen:)



tack för idag min sköna!

2011-07-01 @ 16:25:02
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin