<3 Glasknoppar

Äntligen har jag fått tag på glasknoppar till alla köksskåp/-lådor!

Som jag har längtat! Min fascination har funnits där sedan barnsben då farmor och farfar hade knoppar av teak och gröntglas i köket. I sovrummet hade de bruna glasknoppar som var formade som bubblor, jag tror att de var ganska vanliga (jag har lärt mig i efterhand att de tillverkades under namnet Verrina Sweden).

De jag fått tag på är inte likadana som farmor och farfar hade, men jag tyckte att dessa skulle passa bra i vårt kök. Jag tror att de är av samma märke som farmor och farfars "glasbubblor".


De blev inte så dyra heller. Jag har bevakat aktioner på glasknoppar som gått för över 500 kr. Dessa fick jag för 50 kr! Yhey!!

Nu får man bara hoppas på att säljaren är seriös och skickar dem.

Kommentarer
Postat av: petran

woohoo! sånna knoppar, fast bruna i glas hade vi när jag var liten; nice! =)

kram

/petra

2011-05-05 @ 16:35:07
Postat av: Micke

Grattis, grattis! Helsnygga. Jag är mycket avundsjuk!

2011-05-14 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin