Tredje dygnet med migrän

Nu är jag inne på mitt tredje migrändygn. Jag har pepprat mig med diverse kemikalier för att orka ta hand om lillen och så länge jag medicinerar går det bra. Jag måste ta flera olika värkmediciner eftersom jag har en kombinationsvärk med spänningshuvudvärk, nackvärk och migrän på samma gång:

5o mg Sumatriptan var 12e timme mot migränen
2x500 mg Paracetamol och 4x25mg Diklofenac var 6e timme mot spännings- och muskelvärken.

Bildkälla: National Headache Fondation

Jorå, jag fungerar så länge jag får medicinera. Lillen håller på att gå i småbitar av längtan efter amningen, men jag får väl se detta som en bra anlednig till att vänja av honom de små snuttstunderna.

Jag vill tillägga att jag faktiskt inte pillertrillar på detta vis särskilt ofta, bara när inget annat hjälper :P

Nu ska jag försöka sova lite till. Förhoppningsvis kommer SaraLovisa på lunch senare idag, men hon verkar också haft några tröttsamma timmar så vi får väl se om hon orkar.

Tjao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin