Den blomsertid snart kommer...

Härom dagen ådde jag årets sommarblomster. Mjaa, om man ska vara korrekt så sådde jag bara en sorts blomster, resten var chili och smultron. Men nu har blomfröna skjutit ut skott! Tänk att det kan gå så grymt snabbt?! bara på något dygn har dessa kommit upp:


Min käre sambo ifrågasatte varför man egentligen sådde blommor överhuvudtaget:

-Varför så sådant som man ändå inte kan äta?! frågade han mig.

Älskade, fina rara älskling.. du har verkligen bara mat på hjärnan!
(..för de som inte vet så är min karl lite av en matfetichist som sitter och drägglar framför matforum på internet och framför matprogram på TV)

Men åter till min odling. Nu ska jag orkar nog inte odla så mycket eftersom jag antagligen inte kmommer att ha tid och ork att sköta alla växter. Evetuellt köper jag några färdiga blommor till balkongen till sommaren.


På återseende!

Kommentarer
Postat av: erika

det är alltid lika härligt när fröna gror!!! vi har fått upp ampeltomater & tre olika sorters aklejor (de är nästan svarta i blommorna, skitsnygga!!!) sen har vi en hel massa frön som väntar på att få komma i jorden...både ätligt & oätligt...det måste vi göra nu under april annars blir det ju försent...



lycka till med dina odlingar :-)

kramen

2011-03-31 @ 16:50:38
URL: http://www.erikabergstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin