Svindlande höjder

Ibland associerar jag nog lite väl mycket för mitt eget bästa. Tidigare var jag in på Sara Lovisas blogg och läste att hon längtade efter höga klackar (skor). Jag får svindel av att bara tänka på höga klackar! Jag tror att min misstro till klackskor grundar sig i min associationsförmåga: På något sätt känner jag obehag inför tanken att tappa fotfästet (bildligt) och påminnas om dettavia vilka skor jag bär. Om jag tappar fotfästet så vill jag åtminstone stå stadigt på jorden i ett par rejäla och fotriktiga skor!

För att min hjärna skulle kunna vända "fel till rätt" så förde jag tankarna in på Svindlande Höjder - Boken av Emily Brontë som i originaltitel heter Wuthering Heights. Boken har filmatiserats ett flertal gånger så om ni inte orkar läsa den kan ni nog få tag på någon av filmerna. Det är en passionerad kärlekshistoria och de dramatiska miljöerna speglar de dramatiska känslorna kan man säga.

Vidare associerade jag till en av mina favoritartister Kate Bush och hennes debutsingel Wuthering Heights som anspelar på boken. Den första musikvideon till denna låt är verkligen underbar! Kate Bush i sitt gravallvarliga anlete, med den galna blicken, dansar i ett dimmigt landskap i sin blodröda klänning. Jag bara måste visa er:


Och när jag sedan ändå var inne på Kate Bush så kunde jag inte låta bli att tänka på den här fantastiska videon:

Kolla in den underbara krigardräkten i guld! Helt underbart!!

Så kan det gå när man tänker i många led - Det börjar med klackskoångest och slutar med en krigarprinsessa i guldbikini.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Haha åh alltså du är ju helt underbar! Det finns verkligen ingen hejd på dina assosiationer! :)

2011-01-24 @ 01:15:12
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Tack desamma, jo jag vet.. måste fan säga åt dom på skarpen! Men dom är så himla förtjusta i smörkräm! :)

2011-01-24 @ 01:19:41
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

jag håller med dej! klackskor är inget för oss som är rädda för att tappa fotfästet för det gör man ju av blotta tanken :-S



hon har ett helt underbart min- & kroppsspråk :-D när jag tittar på inspelningar från (en av mina störtsa favoriter) Édith Piaf's framträdanden så tycker jag hon är helt fantastisk för hur mycket känsla det än är i texten, står hon mestadels helt stilla :-) de där vackra händerna kan hon låta flyga lite genom luften, men inte så mycket mer. Men Kate, hon är som en zoombie :-) överallt hela tiden :-D undrar hur de tänkte över den där ståbasen???



ta hand om dej vännen

kramkram

2011-01-24 @ 09:50:56
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: erika

snygg design förresten :-) glömde skriva det i förra inlägget...



kramkram

2011-01-24 @ 09:51:39
URL: http://www.erikabergstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin