Tio i Stavar kontra Sömnens Himmelrike

Jag har upplevt något som för mig är utöver det vanliga. Jag har sovit fem timmar i sträck!

Jag förstod nog inte hur dåligt jag har sovit den senaste tiden, hur den ständigt avbrutna sömnen har påverkat. När Jens kom hem idag så erbjöd han sig att ta hand om lillen så att jag fick gå och lägga mig, och trots mitt envisa "jag-kan-minsann-ta-hand-om-min-son-komplex" så kunde jag inte tacka nej - Huvudvärken började bli för mycket och jag hade både känt mig nedstämd och stressad under de senaste dagarna. Och gissa vad jag fick upp när jag "på skoj" drog ett tarotkort idag? Tio i stavar! Den stora utbändheten!!

10 stavar ur Rider-Waite Deck

Inte för att jag känner mig utbränd (ännu) men jag är på god väg att nalla på mina reserver.

I alla fall så gick jag och lade mig strax efter klockan nio och sov som en stock. Fem timmar senare vaknade jag när Jens kom in och lade sig. Lillen var ledsen så jag ammade honom och sedan kunde jag inte somna om efter det! Jag kände mig så oerhört utvilad efter fem timmars oavbruten sömn - Som himmelriket i min egen tolkning. Det spända i axlarna hade släppt, huvudvärken var borta och jag kände mig så himla bortskämd som fick sova så mycket!

Nu börjar jag att bli lite trött igen och ska nog sova lite till innan lillen vaknar och vill morgonsnutta.

Note to self: Överprestera INTE! Ingen kommer att tycka om resultatet då resultatet ändå bara är att du faller samman i småbitar. Kom ihåg att superhjältar inte finns på riktigt och även om de fanns så är du inte en av dem!

Kommentarer
Postat av: Petran

Bra att du vilar dig, jag har också en tendens att tro att jag alltid kan vara vaken och sköta allt...men, det kan man faktkst inte och behöver inte det heller. Man är ju faktiskt två! =)

KRAM

2011-01-16 @ 13:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin