migränhelvetet

Fanskapet migrän är här igen! Jag brukat tycka att hat är ett allt för starkt ord när man ska beskriva sådant man tycker illa om... men inte i det här fallet. Jag HATAR migrän!
Nu har jag haft värk i ett dygn. Jag tog två alvedon och en ipren (något jag lärde mig när jag låg på BB med lillen) men det hjälper inte ett dugg.


Sedan har jag sovit (drömde om migrän och starka strålkastare). När jag vaknade var värken värre. Jag tog min migränmedicin och migränvärken försvann. Nu är det bara den där förbaskade muskel-/spänningshuvudvärken som sitter fastklistrad på nacke, axlar och tinningar.

Ibland önskar jag att man kunde lokalbedöva hjärnan - det hade liksom varit skönt när man får smärtor av att tänka...

Kommentarer
Postat av: eriika

jag har också migrän .. rätt ofta, man blir som handikappad av skiten. det där med 2 alvedon + 1 ipren bruka bara funka när det är på gång för mej. ett tips är att ta 2 alvedon och en eller två dikoflenak (stavning?) istället, det funkar oftast! migrän medecin - som faktiskt fungerar - är så sjukt dyrt.. orka betala 200 kronor för 2 stycken engångs nässprayar lixom!? det går ju lätt 4 sprayar i månaden för mej iaf. och på ikea hittade jag en sån där stooor ögonmask som jag brukar lägga i frysen ett tag och ha på den sida huvet migränen sitter på, jätteskönt och det lindrar faktiskt lite!

2011-01-02 @ 22:56:33
URL: http://headtrips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin