Gråt inte över spilld gröt

I morse (eller klockan elva rättare sagt) när lillen skulle få frukost nr två slant mina händer och det blev fadäs av allt. Jag hade rört ihop en kopp med gröt åt lillen och jag upptäckte att den blev alldeles för kall då jag hade blandat i päronpure. Jag skulle bara värma den några sekunder i micron för att han skulle slippa äta kall gröt - då hände det.

Gröten flög. Den flög och skvätte ut över blomkrukan, elementet, väggen, sidbordet och allt som står på det, och naturligtvis över mig också. Jag förstår inte hur en kopp gröt kan bli så mycket mer när man spiller det - kändes som flera liter!

Kvar blev två matskedar gröt i botten på koppen och där stod jag med en gnällande hungerunge och gröt över hela köket (kändes det som). Som tur var hade inte min sambo åkt till jobbet ännu och han räddade världen från det vulkanutbrott i vilket jag var på väg att upplösas.

Eftersom grabben var ganska hungrig så fick det bli en snabb lösning: Spagetti- och köttfärssåspure ner i den resterande gröten... namnamnam :P

Jorå, lillen tyckte om det! Men nog låter det märkligt med gröt och päron, blandat med spagetti och köttfärssås?! Gordon Ramsey hade väl slitit sitt hår.


Natten har för övrigt varit jobbig då lillen har vaknat var och varannan timme i mardrömmar. Jag överdriver inte när jag säger att det är fem till sex uppvaknanden mellan tolv till sju. Men det känns som att man börjar att vänja sig. Nu och då har han faktiskt "bra" nätter då han kan sova fyra timmar på raken, då lyckas jag ladda batterierna.

Ni som undrar om vi har testat att ge honom mer välling innan läggdags:
Ja, han får äta tills han inte vill ha mer. Nattvälling på havre ca 300 ml (äter sällan upp mer än 250).

Ni som undrar över att han kanske har ont i magen eller är överkänslig mot något vi ger honom:
I sådana fall är han bara överkänslig och/eller har ont i magen under natten. Vi har inga som helst problem när han är vaken. Kanske överkänslig mot att sova?! :D

Min gissning är att han är mammasjuk. Han sover som bäst då han får ligga bredvid mig och snutta på tomma bröst. Jag som skulle sluta att amma... bara att glömma den drömmen ifall jag inte vill spendera nätterna bärandes på en tiokilos unge istället! Nappen fungerar inte eftersom han spottar ut den när han upptäcker att det inte är ett bröst.

Näe men nu är jag sådär klagande igen! Huvva, skärpning på mig!!

Jag har massor av planer för idag. Kanske gör jag hälften.. eller bara en av sakerna. Vi får se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Men ååh bildekn grötexplosion!

Haha jag hade velat se Gordons min, vilken underbar lösning!



Älskar bilden på er finisar=)

2011-02-23 @ 14:03:28
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Men hur skriver jag?!

..det skulle stå VILKEN grötexplosion! :)

2011-02-23 @ 14:04:13
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

jag tror gordon hade utbrustit "whatthefucksithis???!!!" eller nått liknande. illröd i ansiktet hade han kastat sej över ert skafferi & gått bärsärk!!!



kram på dej vännen & den vackra pojken vid din sida, eller hängandes i en tutte :-)

2011-02-23 @ 14:42:48
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: Madeleine

Känner då igen mig i alla välmenande tips ang barn o sömn. Har en dotter på 14månader och hon har sovit 4-5 hela nätter sedan hon föddes, första månaderna vaknade hon 2-3 ggr i timmen. Hon är inte heller eg vaken på natten utan stökar o bökar o gråter en massa (sover oroligt) och hon har inte ätit på natten sedan jag slutade amma då hon var 6månader. Har fått miljoner tips men börjar acceptera att hon bara är en av dom som sover dåligt men för mig är det mentalt rent ut sagt skitjobbigt och blir tokig på natten när hon konstant vaknar.. Men eran lilla kille är ju så liten ännu så han kommer säkert snart att sova super bra det är jag helt säker på ;-) tror inte det är så vanligt att dom inte sover på nätterna vid 1år ålder :-)



Lycka till!

2011-02-23 @ 20:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin