Veckan före dopparedan

Egentligen skulle jag behöva plugga denna vecka, men det är så mycket som måste göras innan julafton så jag vet inte riktigt hur allt ska gå ihop.

Idag upptäckte jag att lillens blöjor snart är slut. Likaså är kattens mat snart slut och hon behöver ett speciellt foder som jag inte kan handla på vanliga affärer. Inga paket är inslagna och en tredjedel är inte inhandlade ännu. Jag har även råkat spärra mina inloggningsuppgifter till internetbanken :P så det måste jag fixa.

Sedan skulle det väl vara skönt med rena golv nu vid juletid, men det får bli ett projekt att ta sig för ifall det dyker upp tidslucka där existensen inte känns lika ihoppressad ;)

Varför blir det så? Varje jul säger jag till mig själv att nästa ska bli opretentiös och lugn - Ändå blir det samma sak varenda gång! Jag antar att jag inte är något unikum i sammanhanget, att det är så här för det flesta.

Idag ska jag iaf ner på stan och se ifall jag hittar de sista julklapparna. Kanske hänger grannfrun på för att göra mig sällskap i folkvimlet och förvirringen.

Kommentarer
Postat av: inteutanmindotterochson

lycka till säger jag. den här julstressen är nog något som bara hör till...det är bara att vänja sig! ;)

kram & go´jul!!!

2011-12-20 @ 13:19:43
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Ja, du är definitivt inte den enda. Ta det du hinner och pallar, och oroa dig inte över skitiga golv. Så gör jag i alla fall.

2011-12-20 @ 22:05:23
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Helena Högberg

Om du går ner på stan nu kommer du nog att se att alla andra inte heller är färdiga med sina jul-bestyr :)

2011-12-20 @ 22:16:58
URL: http://loppisloella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin