Guldmuffins med cioccolata Bianca ;)

Hej hopp. Här kommer ett improviserat recept på saffransmuffins med vit choklad, utan vetemjöl.

Eftersom jag oftast höftar så kan måtten vara lite sisådär. Men hörrni, jag tror att detta ska funka!

Du behöver:
4 ägg, 1dl mjölk, 2dl socker, 1½dl Pofiber (finns på glutenfria hyllan), ca 1tsk bakpulver, 1 skvätt citronsaft, 1 påse saffran, 50gram smör, lite vit choklad.

  1. Vispa ihop 4 ägg med 1 dl mjölk, 2dl socker och en liten skvätt citronsaft.
  2. Smält 50gram smör tillsammans med saffran.
  3. Häll i saffranssmöret i bunken med "ägg-mjölk-socker- och citronblandningen" samtidigt som du vispar.
  4. Blanda ihop 1½ dl Pofiber med 1tsk bakpulver. Rör försiktigt men bestämt ner detta i smeten.
  5. Låt smeten stå och dra i 5-10 minuter (pofiber behöver svälla lite).
  6. Rör ned lite hackad vit choklad.
  7. Häll upp i formar och grädda på ca 175gr i 5-10 min.
Kanske smeta på lite frosting uppå toppen?!

Det kan hända att receptet behöver justeras lite, det lär ni väl märka.

Kommentarer
Postat av: LinaPiraten

Å men va gott!!

Och vad imponerad jag blir av att folk kan höfta när det bakas!!!

2011-12-22 @ 08:54:46
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: Saralovisa

Muuuums!!!:)

2011-12-22 @ 08:58:18
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Bianca

Oooh, snacka att jag blev glad över att få ett inlägg till mig och dessutom recept på världens godaste guldmuffins! Hoppas du får en underbar jul, jag har haft migrän hela dagen och är helt slut nu. Hoppas på att få somna och vakna utan ont. God jul i stugan!

2011-12-24 @ 00:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin