Syndens Sötma

Igår syndade jag.

Jag åt tårta, söta hallonskorpor, samt ett experiment som jag hade bakat innehållandes vit choklad. Jag hade ju varit såååå duktig och inte ätit något som innehållit raffinerat socker sedan nyår!

Men nu är det gjort och det går inte att få ogjort. Tänka sig, på långfredagen dessutom, och det var en ljuvlig sötma! Jaja, det är bara att ta nya tag och fortsätta att avsockra sig.

Och så en association till fredagens sockersyndande:

Jag tänkte faktiskt på det när jag var nere på affären härom dagen. Det verkar vara vanligt att folk i allmänhet ställer till med kalas och festmåltider under påskhelgen. Ja, det är väl som med alla andra storhelger - Allt mer har de kommit att bli ett firande i konsumtionens tecken. Men har ni tänkt på att när det sker vid påsken är dessa frosserier och festligheter näst intill ironiskt med tanke på hur länge det ansetts syndigt att ha roligt på långfredagen. Inte för att jag personligen bryr mig i den religiösa delen i resonemanget, men...

det säger lite om hur stor del konsumtion har fått i våra liv då vi trotsar hundratals år av dåligt samvete gentimot kyrkans pekfinger om återhållsamhet.

Blir det för flummigt nu? Ok, jag avslutar väl här då.

Glad påsk på er! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja urs, de är lite läskiga. Tack! :)

2011-04-23 @ 22:14:23
URL: http://amandajmb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Köpte du socker på icamaxi ???

2011-04-24 @ 02:13:50
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Svar till dig som inte skrev någon avsändare:



Haha, jaa sockerliknande saker bland annat :D Hur kunde du gissat det? och hur vet du att jag var på ICA-maxi? Jag kan ju lika gärna varit på Nisses Fläsk- och Ostbutik!! Är du en spion måhända? ;)

2011-04-24 @ 13:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin