Min övervintrade balkong

När hösten kom lät jag allt ute på balkongen stå kvar. Alla blommor, möbler, filtar, penslar, krukor osv lämnades under ett täcke av frost. Jag brydde mig inte nämnvärt om den där delen av mitt liv eftersom jag hade fullt upp med att finna min själv i mammaidentiteten.

Nu när morsan var på besök så hjälpte hon mig att röja upp lite därute. Det är dock mycket kvar att göra. Där samlas mängder av prylar som måste rensas bland. Vissa saker ska tvättas och andra ska kastas.

Mitt egenhändigt gjutna öra i betong. Nu är det fullt av en massa grejor som har legat i mina blomkrukor.


En trädgårdsgudinna :)

< < kläm in en knappklickning för att se bliden i större format


Min sommarateljé är stationerad utomhus. Just nu är arbetsbordet fyllt av.. ehm.. allt möjligt.


På ena kortsidan hänger detta kors i tiffanyteknik som min livskamrat har gjort, sedan hängde han upp det på skämt (ja, han kallar sig själv för 'geni och missförstådd humorist' ifall det är någon som undrar).


I en blomkruka hänger Isis och den bevingade kissekatten och väntar in sommaren.


Felicia tycker att det är underbart att vara här ute - Hon kan för allt i världen inte förstå varför hon bara får vara därute under ena delen av året. Under vintern brukar hon sätta sig vid balkongdörren och jama i hopp om att bli utsläppt.

Nu har ni fått en rundvandring runt på min balkong! Hoppas att ni tyckte att det var trevligt, jag gör väl ett inlägg senare i vår så att ni får se när jag har fixat till lite mer.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh du underbra! Din Balkong är ljuvlig! Jag måste få min fin.. den ser sorglig ut. Jag vet inte vart jag ska börja.. blääää

Haha jag älskar Jens sätt att se på saken!

2011-04-21 @ 00:28:32
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

underbar idé att gjuta ett öra! kan hända att jag rippar den för att ha i vår trädgård under sommaren! jag har en hel massa gjutningsprojekt på G :-D



jag skulle vilja sitta på din balkong, dricka te & prata skit i minst flera veckor....saknar dej vännen!



många kramar

2011-04-21 @ 17:50:38
URL: http://www.erikabergstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin