får inte plats längre!

Drygt men sant, jag har verkligen blivit supertjock på mycket kort tid. Nu går det med en rasande fart och kläder som jag trodde att jag skulle kunna ha i minst tre veckor till har blivit alldeles för små. Det är ju som det ska vara (...och jag känner mig fortfarande snyggast i stan med min fina mage) men vad ska jag klä mig i nu den sista månaden? Jag kan väl ändå inte gå omkring naken?!

Här ser ni ett fantastiskt försök till att bekläda sig i en (annars lite för stor) trech-coat. Det är den största vårjacka jag har! Hett värre, eller hur?

Sedan tycker jag inte heller att det är läge att skaffa sig en särskild gravidjacka heller eftersom ungen bara kommer att vara kvar där inne i 1½ månad till - Det kändes som lite väl sent för att lägga pengar på sånt, då vore det vettigare att bekosta sig ett "komma-hem-paket" från Apoteket.

Men jag har införskaffat en ny munkjacka som ska vara stor (oversize-modell tror jag att det kallas). Den kan jag ha redan i medium och det finns plats för lite med mage också! Jag tänkte att den kommer jag vilja använda efter bebisen har kommit ut också. Sedan slipper jag gå och frysa om magen vilket jag har gjort de senaste två veckorna eftersom jag enbart har kunnat knäppa jackor och koftor med en knapp under bysten.
Så här fin blev jag i den:


När jag tittar på bilderna så kan jag se att jag har blivit mycket rundare om kinderna också! Jag känner igen det från när jag käkade monstermycket mediciner... Det är vätskeansamlingen som har satt igång på allvar :S det kan jag även känna i benen och fötterna - de pulserar när jag stått/gått ett tag. Tur att det börjar närma sig slutet nu.

Bebisen har förresten vänt på sig och ligger med huvudet nedåt men är ännu inte fixerad. Den flyttar inte på sig lika mycket längre, ligger istället och sparkar/pressar mot en och samma punkt hela dagarna. Den dricker nog ganska mycket fostervatten för den hickar flera gånger om dagen.

Så här var det väl tänkta att det ser ut inne hos bebisen just nu (bildkälla).
Inte så underligt att jag måste kissa så ofta, på bilden är blåsan nästan helt ihopklämd!

På återseende! Yo!!

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Wow Teresa! Du är sååå vacker!

Helt ljuvligt! =)

2010-05-28 @ 21:29:45
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Carolina Modin

Det är så intressant och härligt att läsa din blogg, och se hur det går för dig med graviditeten och allt annat. Hoppas verkligen att du får en lättsam förlossning med tanke på hur mycket du fått stå ut med hittills under din graviditet. Ta hand om dig! Kramar

2010-05-28 @ 22:24:01
Postat av: Mamma

Hej Tesen! Jag tycker inte alls du är så rund om kinderna. Du ser fräsch ut helt enkelt. Hoppas du får må bra sista tiden nu tills bäbisen kommer. Man brukar bli så less bara och svullen om fötterna. Men det är helt OK inget fel alltså. Träna gärna profylaxandas. Det har jag varit mest hjälpt av vid alla förlossningar. Men det kanske är omodernt nu. puss o Kram

2010-05-28 @ 23:46:53
Postat av: Felix Vincent

Shiat! Tröjan i large eller XL måste vara huuuuuuge!

2010-05-31 @ 20:40:46
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: erika

"Titta mamma! Där ser jag Teresas bäbis som hon har i magen :-) vilken stor mage hon har fått va?" så sa Meja när vi tittade på de här bilderna :-)



Du ÄR vackrast i stan!



Ta hand om dej

kramkramkram

2010-06-02 @ 10:23:38
URL: http://meja.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin