El Tjockosmocko, vecka 38+2

Ingen bebis ännu. Jag är så himla rastlös och kan inte göra något som inte går att relatera till bebis, men samtidigt är jag urtrött av allt småvärkande. Längtar så jag håller på att avlida!

Idag for vi in till förlossningen p.g.a. att jag vaknade med en blödning. Det var inget märkvärdigt, bara känsliga slemhinnor och en kämpande livmodertapp. Men vi fick inget svar på hur länge till latensfasen ska hålla på. Tydligen kan det ta låång tid för förstföderskor, för att kroppen måste vänja sig, förberedas och mjukas upp långsamt (och det kanske man ska vara tacksam för, men fy vad frustrerande).

v. 38+1

Nu har bebisen det ganska trångt och ligger med ryggen mot min vänstra sida och fötterna mot min högra. Bebisen flyttar inte på sig längre utan får istället nöja sig med att sparka mig i sidan, trycka med händerna mot ett höftben och trycka rumpan upp mot min magsäck. Ibland tar bebisen spjärn mot revbenen med ena foten och pressar ned sitt huvud i bäckenet (ja, det gör ont), och då tänker jag såklart -Stackarn vill ju ut!! för det verkar då förbaskat trångt.
trångt!
Trångt!

Även om detta jäkla väntande är frustrerande så vet jag såklart att jag inte borde klaga... jag har ju inte ens gått ut hela tiden ännu! Men det kändes som att jag blev lovad en present i förtid och sedan togs den tillbaks med ett -Näe förresten, du får vänta tills julafton ändå... Men hur som helst så är det bara ca 10 dagar kvar till beräknat datum - det är ju inte sådär jättelänge kvar ändå.

Jag hoppas att det blir fint väder nu framöver och att jag lyckas sova lite mer om nätterna. Då ska jag, ifall jag orkar, sitta på balkongen och måla den här sista tiden. Det blir kanonbra!

Kommentarer
Postat av: david

JÄ!

2010-07-03 @ 00:25:40
Postat av: Felix Vincent

Tjoho! Snart kommer bäbis. :)

2010-07-03 @ 02:00:38
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Ojoj du har blivit så stor! Men så fin mage, inga bristningar ingenting ju! Helt ljuvlig!



Hoppas att den lille får komma ut snart, får trångt ser det ut att vara!

Kram

2010-07-03 @ 08:35:19
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Jimmy Eriksson

Ojoj, snart är bullen färdig gräddad. :)

2010-07-03 @ 13:47:39
Postat av: erika

Åh vad du är fin! Värsta bäbismaggen :-)



Nedräkningen har börjat på allvar nu kamraten så det är bara att hålla ut några dagar till! Sen kommer du att få mysa bäbis tills ögonen går i kors på dej!



Mångamånga kramar

2010-07-07 @ 21:54:48
URL: http://meja.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin