efterlängtad och alldeles nykläckt

Nu är han äntligen här!

Vår lille Otto föddes i lördags, den 10/7 klockan 09.35. När jag såg honom första gången (utanför magen dvs) så fattade jag ingenting.. han fanns ju på riktigt! vem hade trott det?! Sedan dess har det bara varit overkligt, som att han är en vacker dröm som jag inte vaknar upp ifrån.

När vi fick åka hem från BB tyckte jag att det kändes märkligt att vi faktiskt fick ta med honom hem utan att någon sa "näe, inget hemlån på bebisar!". Det är som att hjärnan inte ville förstå att han var vår - att han kommer att leva och bo med oss! Det är ju för bra för att vara sant. Vi älskar honom så att hjärtat brister i småbitar!

En hormongrinig nybliven mamma och en två dagars ny liten prins.

Jag måste nog kurera mig med järntabletter och vätskeersättning någon vecka framöver. Jag trodde att jag hade feber ett tag idag men kom sedan på att jag antagligen hade både vätskebrist och järnbrist på grund av all blödning. Jag är helt borta och yr i huvudet.

Sedan kan amningen ta massor av vätska, men så mycket kommer det inte ur dem ännu så att jag skulle kunna få vätskebrist av det.

Jag återkommer när jag får mer energi att skriva.



Kommentarer
Postat av: Bella

Vilken fin bild! :) Och grattis igen. :)

2010-07-13 @ 03:14:19
Postat av: Kiki

Oh, så vackert <3

2010-07-13 @ 07:26:19
Postat av: Jessica

Vad fina ni är!

Dom är så söta när dom ser så där bekymrade ut.:-)

Åh, vad jag längtar nu tills våran tittar ut!

Kram på dig!

2010-07-13 @ 09:26:08
URL: http://2barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: David

Nu är du odödlig... all kärlek till familjen!

2010-07-13 @ 16:24:00
Postat av: Eddward i Twilight

Grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, Grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, Grattis, grattis, grattis, grattis, grattis, grattis! :-)

2010-07-14 @ 06:40:20
Postat av: mammut

Stort grattis till er! :) Visst e det väl obeskrivligt underbart, att bli mamma? :) Sköt om er!

2010-07-14 @ 08:26:14
URL: http://mammut.myshowroom.se
Postat av: Felix Vincent

Välkommen Otto!

2010-07-14 @ 17:42:27
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: erika

Ni är så vackra! En liten prins i ordets rätta bemärkelse :-) guuu jag riktigt känner bäbisdoften i näsan & jag minns hur underbar den tiden var då jag fick ha Meja så där nära mej mest hela dagarna, den tiden är helt ovärderlig!



Ta hand om varandra

många många kramar

2010-07-14 @ 22:01:55
URL: http://meja.myshowroom.se
Postat av: Petra

Ja visst är det helt sjukt vad man kan älska en människa så ofantligt högt som man älskar sina barn?!? VANSINNIGT!!!! =)

Grattis än en gång!

Kramar i massor!

2010-07-16 @ 12:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin