Bebis bygger bo!

Nu har det verkligen varit jättejobbigt med humörsvägningarna. Under den senaste veckan har jag nog hunnit med hundratals konstiga tankar, varvat med sömn- och rastlöshet. Jag gråter och skrattar vart annat och överallt luktar det konstigt - inte nödvändigtvis äckligt alla gånger, men märkligt och lite fränt.

Jag hade läst om att en nyfödd bebis väljer bröst utifrån vilket som luktar godast. Det blev lite för mycket för min hjärna att smälta. Jag kände att bebisen antagligen inte skulle tycka om något bröst alls! Jag var säker på att bebisen skulle totaldissa mig!! Dessa tankar dök upp i samband med att jag härom dagen tyckte att mina bröst luktade konstigt... och antagligen - de luktar väl hormonstinn körtelutveckling skulle jag tro :S

I allafall så har vi börjat räkna in på vecka 16 och bebisen är (nu under veckans gång) mellan 11-14 cm lång!

Så här skriver de på Blimamma.se :

"Bebisen kan nu gripa med händerna, sparka och tillochmed göra kullerbyttor! Huvudet är nu upprätt och i ansiktet utvecklas muskler som gör att den redan kan grimasera, som att till exempel kisa, rynka pannan och öppna munnen."

och så här ska den visst se ut i magen, typ:

Min livmoder är bakåtlutad, så bebben ligger nog lite närmre ryggraden än på bilden. Då livmodern har blivit tillräckligt tung så kommer den falla framåt och då blir jag tvärtjock!
Men jag tycker att den känns lite väl stor på den bilden. Om bebisen vore så stor redan så borde jag väl ha känt den röra på sig?!

Här får ni se en bild på min mage:


:D

Kommentarer
Postat av: saralovisas

Hihi ååååh vad fort det går!!! Snart är den här!

Åh vad jag längtar tills det är min tur att oroa mig för om min unge kommer att godkänna mina bröst! =)

Njut!!!

2010-01-20 @ 21:15:56
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisas

Hihi ååååh vad fort det går!!! Snart är den här!

Åh vad jag längtar tills det är min tur att oroa mig för om min unge kommer att godkänna mina bröst! =)

Njut!!!

2010-01-20 @ 21:27:36
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

Åh men titta där är ju bäbisen :-) jag tycker att den påminner lika mycket om dej som Jens! Den har garanterat din mun & nog är det Jens hår??



Ja, det är nog sant som du skriver! Du är hormonstinn & säkert luktar både du & omgivningen lite halvmysko just nu, men du, bäbisen kommer att bli så lycklig när den ser dina tuttar att ögonen kommer att gå i kors på den lille!



Vad gäller mitt örondilemma, jag har fått konstaterat idag att jag har en inflammerad trumhinna...ska medicinera i tre veckor & om det inte blivit bättre så ska jag göra en utredning upp på sjukans öronavd...jag hör ju redan dåligt på det andra örat så just nu hör jag inte så mycket över huvudtaget (& det ser jag ju naturligtvis många positiva saker med i arbetet osv ;-)) men sanningen är att det är rätt drygt!



Ta hand om dej & magen

kramkram

2010-01-20 @ 22:13:56
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: Felix Vincent

Fiiiiin teckning! :D

2010-01-20 @ 23:30:00
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: erika

tjabba bruden! du har en award att hämta upp inne hos oss :-)



kramkram

2010-01-23 @ 21:38:33
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: erika

Visst är Meja en avbild av mej i viss lägen men lik Eddan till tusen i andra?? Skrotlisa :-) hon är en perfekt blandning oss båda :-) guuuu, minns du hur trötta vi var när den bilden togs??



huvudsaken är att du fått awarden tycker jag! Ta bort all text om länkning osv & lägg till bilden bara :-)



kramkram

2010-01-24 @ 17:05:48
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: erika

Tjabba :-)



Du har en award att hämta hos oss!!



ha d gött & gruva inte ihjäl dej ;-)



kramkram

2010-02-01 @ 20:49:09
URL: http://www.metrobloggen.se/meja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin