Höst och diskriminering i luften



Det börjar visst bli höst, jag såg det på löven härom dagen och kände det i luften. Inte för att det var särskilt kallt, snarare att luften förändras och börjar dofta förruttnelse. Luften stannar upp ett tag, efter att ha snurrat runt och varit busig hela sommaren (det känns som att åldras), och det är så skönt!

Jag älskar verkligen hösten. Ironiskt nog så är hösten även början på det mörka, orkeslösa och kalla som jag bävar för så förfärligt inför. Men innan vintern kommer så får man väl passa på att njuta.

Härom dagen blev jag och min sambo diskriminerade av en elektronikförsäljare - Han valde att hjälpa en mindre attraktiv man i 30 års åldern istället för oss - Jag blev supersur på försäljaren och besviken på mänskligheten (jag är faktiskt snart 30 också!!). Det är oftast det som är problemet, att allt faller för en händelse och att framtiden ser hopplös ut... ja inte för mig då, eftersom att jag är den enda vettiga, men alla andra (fördomsfulla, diskriminerande, oempatiska rötägg) kommer att göra världen till ett surt ställe att leva på. Huvva då!

I alla fall så gick mitt dåliga humör över ganska snabbt, och jag lyckades övertala mig själv att det var då inte mig det var fel på!

På kvällskvisten försökte jag måla en oljeskiss med Flisan (katten) som modell. Det gick väl sådär.. hon gillar inte att sitta stilla, särskilt inte att bli observerad och sitta stilla samtidigt.

Jo, som sagt så är den ju inte klar på långa vägar. Resten av tavlan får jag nog måla ur minnet :P

Kommentarer
Postat av: david

höst är vackrast!

2009-09-08 @ 14:18:22
Postat av: erika

Hösten är den absolut bästa årstiden! Det blir högt i tak, det blir friskt & sprakande med färg :-) det är början på den intensiva "eldaljus-&rökelse&dricka teperioden" som kan kännas väldigt lång ibland.



Sikken fin skiss! Jag tycker absolut att du ska måla av mej nått tag! Jag skulle kunna sitta still huuur länge som helst ;-)



Kramar i massor till er alla tre

2009-09-08 @ 21:46:16
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: Teresa

Absolut! (ett svar på både david och erikas kommentar)



Erika du vet att jag mer än gärna målar den vackraste kvinnan jag vet :) Jag har ju skissat dig flera gånger !

2009-09-08 @ 22:27:00
Postat av: saralovisa

Typsikt katter att inte sitta stilla när man behöver dom!

Mina är precis likadana.



Men åååh magar ska alltid vara så besvärliga!

Min mage har precis börjat ge vika men med låren händer inget.

Så där avundas jag dig lite, vi hade kunnat byta ett tag. Jag fick tappa lite av mina lår och du fick tappa lite av din mage.

Men så länge vi inte ger upp så kommer vi tillslut i mål!

Såg dina målningar på cafeet föreesten! Gud vad fina dom var!

Hann aldrig stanna och fika men gjorde lite snokande.

Kram!

2009-09-09 @ 16:48:19
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Haha vi behöver våra I-lands problenm, hur skulle vi annars få perspektiv på våra riktiga problem??



Hhaha åååh nej vad fin han är!

Önskar att min sambo förstod vilka underbara kvinnor dom är!

Amen projekt runway är ju underbart!

2009-09-09 @ 17:54:10
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin