Mina utomgalaktiska muffins

Idag bestämde jag mig för att baka muffins (som nuförtiden tydligen kallas för Cup Cakes) och jag bestämde mig för att ingenting skulle få gå fel. I vanliga fall så är jag en improvisatör utan dess like, men denna gång valde jag att baka efter recept. Jag sa högtidligt till mig själv: Nu jeävlar ska du inte slarva, inte höfta eller improvisera - följ receptet punkt till pricka! Men som man brukar säga om gamla hundar...


Första regelbrottet var att jag valde ögonmåttet istället för decilitermåttet, och så långt gick det ju bra. Nästa steg var att få i hallon och björnbär i smeten, så blev smeten gröngrå i färgen :P
Eftersom att jag inte ville färga toppingen med kemikalier så valde jag att färga den med osötad blåbärssopp-pulver istället. Ohejohå vad den toppingen blev lila!! Men det smakade ändå ganska okej :)

Slutligen så hade jag hittat ett pärlsocker som som var rödrosa/cerise (med jordgubbsmak) och jag strödde på lite på toppen... och så var det förstört! Det rosa pärlsockret smakade allt annat än jordgubb - Det smakade som ett kemilabb! Blääää!!

Så nu får man sitta och peta bort det rödrosa om man inte vill bli förgiftad :P

Om man är som man är, så blir det som det blir...

Kommentarer
Postat av: Kiki

De s e r ju supergoda ut! Mums! :D

2009-09-20 @ 08:20:22
Postat av: Katta

De blev supertjusiga :D Nu blev jag hungrig.

2009-09-20 @ 10:38:35
Postat av: Meja & mej

De ser ju jättegoda ut!!!

Kramenillikrami

2009-09-20 @ 15:32:58
URL: http://Www.metrobloggen.se/meja
Postat av: inteutanmindotter

Men, vilken färgparad det blev! =)

Fina muffins...me like! =)

Kram

2009-09-20 @ 20:15:43
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Muffinsen är så sjukt ball!!!



Oh tack var snäll du är!

Haha mja, religösa skulle nog bara irritera mig. Jag inbillar mig alltid att det ska komma en serimöradre och göra mit till värsta blogia smeten.

Typ låtsas vara min simon så att jag ska gå med på att öppna.

Haha slutsatsen är att jag aldrig öppnar dörrn på kvällen, vill man mig något måste man ringa och bestämma möte först!



Hur äe läget annars då, var händer som värst denna höst? =)

Kram

2009-09-20 @ 22:22:41
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin