Jag bakade i lördags


I lördags bakade jag. Denna gång gick det faktiskt ganska bra, trots att jag inte gick efter recept eller använde några mått - det brukar ju gå lite hur som helst annars ;) Dessa är fyllda med chokladkräm!! :D

Ikväll ska Tove komma och hälsa på oss. Vi ska se på skräckfilm och äta upp bakverken. Jag har varit lite slarvig med kosthållningen på senaste tiden, och dessutom har jag inte styrketränat något på ett halvår, så nu har jag inga muskler kvar på överarmarna längre.

Naturligtvis sölade jag ned mig när jag bakade, i vanlig ordning. På bilden här ovan har jag chokladmousse på magen, eller så är det chokladkräm, inte så lätt att veta. Synd att jag hatar att diska, för det blir ganska mycket disk när man bakar, och så lagar jag ju så avancerade gourmémiddagar så det blir en del grytor och pannor.

Alltså, jag tycker att jag har såå mycket viktigare saker att göra! Det finns inte tillräckligt med tid på dygnet för att göra allt, då måste man ju prioritera bort onödiga saker (som att diska och dammsuga). Ibland tycker jag inte ens att det är någon idé att påbörja något, för man har ju inte tid att slutföra det :/ som t.ex. alla konstprojekt!! Jag har ju så himla mycket i huvudet, men all tid går åt att äta, sova och göra-saker-som-ger-pengar-så-att-man-kan-leva - det suger!

Folk arbetar för att de ska ha råd att leva. Sedan vill man ha råd att ha fritid, då arbetar man för att få råd att köpa allt det där som gör vardagen effektivare - för att få tid till fritid. Och så går det bara runt i en evig cirkel, sedan dör du! Därför skippar jag disk och städ. Punkt!

Nu har min kära sambo lagat mat, så jag avslutar härmed.

Klart slut.

Kommentarer
Postat av: erika

Jag håller med dej! Man får helt enkelt skippa allt onödigt & fokusera på att skapa skönhet för världen!



kram på dej älskade vän

2009-10-11 @ 22:35:37
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: saralovisa

Så fruktansvärt gott det där såg ut! Du är ju fantastisk!

Helt klart ett starkt argument till att INTE lägga tid på städning!



SV: Ja nog är det fantastiskt ibland! Tråkigt dock att man bara får springvicka. Önskar att jag hade utbildning och att kommunen fick börja anställa igen :)

hatar att vara morgonseg, hatar att vara trött oxh avskyr bär saker tar tid!

2009-10-12 @ 19:03:15
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Jag såg dig från bussen igår! Sötnosa, du har en så fin jacka!

2009-10-16 @ 10:30:53
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin