Skolk, ägg och avgiftning

Just nu har jag inte alls någon lust att dra till skolan! Jag har suttit och dragit ut på tiden så långt det bara går och nu kommer jag antagligen försent... så jag funderar på att skippa första föreläsningen :P det är ändå inte obligatoriskt. Nu i morse mådde jag jätteilla, antagligen för att hoppade över kvällsfikat för då blir jag så hungrig på morgonen att magen börjar vrida på sig. I allafall tvingade jag i mig en liten yoghurt och då började det kännas så pass bra att jag kunde käka en äggsmörgås också.

Apropå ägg! Vi köpte ägg som var Omega3-berikade (sånt Omega3-som bara finns i fisk och skaldjur) och jag var lite skraj för att de skulle smaka fisk, men de smakade helt normalt. Ja, så är du dålig på att äta fisk så kan jag rekommendera dessa ägg. Dock blir det ett lite mer kruxigt val när man egentligen bara vill käka ägg som är ekologiska och kommer ifrån lyckliga höns... man kanske får ta och varva alternativen.


... nämen ser man på tusan! Nu har morgonens föreläsning redan börjat, och här sitter jag och ugglar :P  Jahaa... jag tar väl och softar här hemma tills efter lunch ;)

Jo, jag måste bara lite stolt peppa mig själv... Jag har känt mig lite svullen och fet de senaste dagarna, men samtidigt så slår det mig att jag faktiskt har tappat 14 cm i midjan sedan förra året! (klicka på bilderna för att se dem större)

Feb. 2009                Nov. 2009

Så vad ville jag säga med det då... Förutom det att jag aldrig kan vara nöjd?! ;D

Näe allvarligt; man ska väl inte kräva alldeles för mycket av sig själv. Vissa saker har sin tid och andra har en annan tid. Just nu har jag fullt upp med diverse avgiftningar från både nikotin och SNRI-preparat, samt en rejäl neddragning av koffein, så kroppen har nog tillräckligt att arbeta med ändå! Så snart kroppen har stabiliserat sig ifrån abstinens, utsättningsbesvär och illamående, då ska jag börja styrketräna igen - Denna gång ska jag minsann dra med min lata sambo också!


Kommentarer
Postat av: Felix

I believe in you! Fortsätt kämpa!

2009-11-25 @ 14:42:22
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Kiki

Va´duktig du är! :)

2009-11-26 @ 07:48:41
Postat av: Malin

Finns även vegansk omega-3!

http://www.pureone.se/Hem.html



(dessutom: du är sjukt stark och inspirerande!)

2009-12-19 @ 09:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin