ring in då!


det där Uttrycket

tur att man inte är
lättlurad nog
att tro det som sägs
om att det nya årets intro
blir tongivande
för de resterande delarna
av årets symfoni
som om nyårsdagens stämgaffel
vore uppkörd i arslet på mig
nej, bevare mig väl!


det där Avtrycket

tur att man inte är
vidskeplig nog
för vad hade vi då haft kvar
i de urbrända skalen
annat än en kvarlämnad doft
av krutrök och baksmälla
och alla löften som vägrar
att bli annat än tomma ord
skrivna i gästboken
med varma hälsningar
från Samvetet


det där Intrycket

- som jag gav
tur att man inte är
sig själv
tur att man inte funderar
över hur det gamla blev
tur att man vet
hur man putsar och smörjer
sina rostiga vingar
tur att man inte är
vidskeplig nog
tur att man inte är
lättlurad nog
tur för de flesta
antar jag

och jag lägger min tillit
hos ett annat orakel


Kommentarer
Postat av: David

Jag är lättlurad... men inte vidskeplig.

Vem jag är har jag dock ingen aning om.

2009-01-06 @ 21:15:03
Postat av: VelourVenus- Teresa

Käre Kamrat David

Det är lätt hänt att man ibland tappar bort sig själv; Frågan är då inte "var gömmer jag mig?" utan snarare "var ska jag börja leta?". Genom strategier och uteslutningsmetoder finner man lättast, pricis som i kurragömma :) Lycka till!

2009-01-07 @ 05:47:57
Postat av: David

Kära Teresa,



Jag tackar ödmjukast för din snabba respons. Problemet är att jag inte kan söka migsjälv i migsjälv, utan måste finna mig utanför migsjälv. Jag är mina handlingar, och mina känslor till yttre omständigheter. Mina handlingar är förlamade av det faktum att jag inte tillåter mig att känna, och detta är en produkt av att jag inte litar på människor och på migsjälv. Det är svårt att börja leta då... men det går nog över.



Jag hade tänkt att fortsätta leta över en kaffe, lust att hjälpa till? :)

2009-01-07 @ 17:24:13
URL: http://www.judgedave.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin