Dålig uppdatering av ALLT!

Åhh.. Jag känner verkligen att jag har sackat efter de senaste veckorna :P  Det är svårt att hänga med. Jag har varit världssämst på att uppdatera.. allt som bör uppdateras, dessutom känns hjärnan som ett enda Rohypnol-ludd. Här finns inga koncentrationsmöjligheter överhuvudtaget!
Jag skulle ärligt talat kunna sova 18 timmar om dygnet, om det inte hade varit för att jag vaknar emellanåt och känner mig sjösjuk :P

Under den värsta omgången av illamåendet så "tom-kräktes" jag i 20 minuter.. alltså jag fick spykramper som jag inte kunde kontrollera, men det kom inte upp något. Men så har jag aldrig varit vidare duktig på att kräkas heller... det är någon mental spärr som gör att det inte går.

Jaha, och hur går det med avgiftningen då?

Snusavgiftningen: Det har gått ganska bra! Jag har naturligtvis varit snussugen, men det är helt klart uthärdligt :)

Kaffeavgiftningen: Har väl gått sådär halvbra. Jag dricker inte mer än tre koppar om dagen, men jag skulle bra gärna vilja bälga i mig litervis!! Jag får ont i skallen de dagar som jag inte har druckit kaffe, eller de dagar då jag bara har druckit en kopp. Kaffet är det som har starkast psykiskt grepp om mig.

SNRI-avgiftningen: Första veckan på halv dos hade jag nattliga kallsvettningar och mardrömmar. Jag har haft känslan av "elstötar" i kroppen och har haft små muskelryck som antagligen inte syntes utifrån, men jag kunde känna dem. Men i övrigt tror jag att det inte har påverkat mig så mycket- Möjligtvis kan nedtrappningen ha förstärkt tröttheten och illamåendet (när jag slutade att käka Remeron så mådde jag illa och hade svårt att äta en månad under nedtrappningen). Jag går fortfarande på halvdos eftersom att det kan vara direkt farligt för hjärtat att tvärsluta, speciellt när man har käkat ämnet i tolv år.

Just nu längtar jag bara tills solen kommer fram igen. Kanske (antagligen) blir jag lite piggare då det blir ljusare ute. Det är svårt att hålla någon sorts normal dygnsrytm när kroppen skriker - Är du dum i huvvet? det är ju mörkt ute! Mörkt=Natt!! Du ska SOVA!!

Ja, tur att tiden går fort. Snart vänder det... om några veckor :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Hmm, lät inge skoj det där...hoppas det vänder! Jag ska verkligen hålla mina tummar!

Kramar i massor!!!

PÖSS

/Petra Nyberg

2009-12-11 @ 14:38:37
Postat av: Felix Vincent

Keep at it! Jag är imponerad av dig, du är en förebild för mig när det kommer till att fortsätta min avhållsamhet av alkohol, nikotin och andra dumheter.

2009-12-11 @ 16:42:44
URL: http://felixvincent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin