en dröm

härom natten drömde jag
om ett tomt rum med skira tapeter
nästan transparanta tapeter
blomstermönster som ord på en inköpslista
som råkade följa med i tvätten

urtvättade

inga dörrar, inga fönster
bara rummet och jag
jag varndrade av och an
från vägg till vägg i en evighet
linoleumgolvet var nedslitet av mina fötter
mina fötter av ömma av allt vandrande
allt vandrande runt i rummet
jag fick känslan av att varandet
känslan av att finnas

existensen
var som rummet
och dess blommiga tapeter
urtvättad

jag stannade upp
en mörk skugga under tapeten
av blomstrande mögelspridning
antaglingen framvuxen ur årtal
av ignorans och förnekelse
för vad som kunde finnas under

jag kunde känna det
krypandes in mot mina fötter
upp genom benen
och mögelblommorna slog ut
i mitt kött och spred sig
under min transparanta hud
i mina njurar och i mina tarmar
mage lungor hjärta
det tystade stämbanden
fyllde mina bihålor
och tog min syn ifrån mig

innan jag löstes upp i ingenting
hann jag tänka
på ett tomt rum
med transparanta tapeter
och ett uppnött linoliumgolv
jag hann tänka att
något annat hade aldrig funnits
inte heller det tomma
inte heller det öppna
och efter att rummets väggar föll
fanns inget

http://velourvenus.bloggspot.com

Kommentarer
Postat av: erika

Nu när jag kom hit ser jag det nya utseendet, igår fanns det inte här :-) snyggt!!! Som sagt, jag skulle oxå vilja ha ett annat utseende, men jag fattar nada av alla koder, så det får vara som det är :-D



Jag skulle jättegärna vilja ha dej här på Mejas födelsedag! Vi kommer att fira henne på söndagen den 23/8 & skulle jag inte kunna få bjuda dej på bussresan?? Eller du kan se det som ett lån på obegränsad tid om det skulle kännas bättre :-)



Kramkram

2009-08-09 @ 23:52:14
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: erika

Det är så att det gör ont i hela kroppen när jag läser din dikt...



kram

2009-08-09 @ 23:53:22
URL: http://www.metrobloggen.se/meja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin