I ärlighetens namn

Det finns något vackert och fint med att vara ärlig. Man slipper missförstånd och man får visa vad man tycker.
Men det finns olika sätt att vara ärlig på. Personligen så är jag nog lite feg på den fronten, kanske för att jag tycker så illa om när folk är för ärliga. Allt för många är elakt ärliga d.v.s. att de för utlopp för sin ilska genomkatt säga elaka saker, för att sedan skydda sig bakom en falsk fasad av ärlighet.

Jag har en skräck för att uppfattas som sådan. Det är antagligen därför som jag förmildrar problemen och konsekvensen blir att jag inte tas på allvar.

Alla har inte den subtila känslan för att uppfatta pikar och menande blickar, det är något som jag måste arbeta på. Inte för att jag går omkring och är missnöjd hela tiden, men jag är less på att folk inte förstår. Tyvärr handlar det om mig själv, huruvida jag kan vara rakt på sak eller ej.

Attans! Jag som tycker om att linda in allt. Mjukt förpackat ska ärligheten vara (enligt mig) så att det inte stöter och gör ont.

Antar att jag får jobba på det där.

tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin