En skam för Roms armé!

Detta är en sång som jag skrivit till singer/songwriterkursen som jag går i sommar.
Den handlar om att vara en fegskit :-)


En skam för Roms armé

Jag har en ihålig känsla av idioti
som befinner sig nånstans mellan hjärtat och själen
en osalig ängslan för myteri
för min kropp är mitt tempel och min hjärna ett fartyg
där jag gör en smärtsam entré
Jag är en skam skam skam
för Roms armé

Jag är feg feg feg
Jag har en dålig vana i att gömma mig
Jag är feg feg feg
i rädslan att alla andra skall dömma mig
Jag törs inte gå på café
dessutom bär jag en ful tupé
Jag är en skam skam skam
för Roms armé

Kör:
Gå och dränk dig i en damm
eller begrav dig i makadam
Vi vill aldrig se dig mer
du är en skam för Roms armé


Jag är blyg blyg blyg
En jävla fegskit helt utan stake
I smyg smyg smyg
gör jag det mesta för att slippa bli sedd
Jag vill ej bli konfronterad
Nej det är inte någon idé
Jag är en skam skam skam
för Roms armé

Jag önskar att jag vore modig
då skulle jag göra succé
Men jag har ingen stabil grund att stå på
för benen är som av gelé
Jag är en skam skam skam
för Roms armé

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin