Utkast på sångtext



Du florentinska näktergal
kom och ge mig en styrketår
för jag är på villospår i nässelsnår
endast med hud som mitt försvar
och i samtal utan gensvar
genomlider jag en tid
av efterkrigsår

Men det jag sopar upp
sparar jag så gärna under mattan
och medan mina minnen
bränner sig fast vid den skitiga spisplattan
så har misärromantiken nått sitt slut
och likt bläcket på ett rorschachtest
är den svarta fläcken det som fyller ut

Du florentinska näktergal
kom och lägg mig på en bår
plåstra samman det som återstår
av en kropp som på helsänn
fått sin tanke som ovän
och ett innanmäte med
ett känslomässigt skavsår

Du florentinska näktergal
kom och badda mina sår
kom lägg ett förband på mitt hjärta om det går
för min själ är ledbruten
och hoppet skadeskjuten av
en komplott såkallat livet
som jag inte förstår



Eftersom detta är det första utkastet kan det komma att ske förändringar i texten framöver.

Tjao!


Kommentarer
Postat av: David

Du är kung på att skriva.

2007-11-25 @ 23:08:12
Postat av: teresa

Tack david, du är så snäll :)

2007-12-23 @ 13:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin