Frisyrmåndag a la 1940

Idag övade jag på´att göra 40-tals frisyrer.. jag tror då att det är 40-talet då man satte upp håret såhär.

Jag hade tänkt att beskriva hur man går någon gång, men det finns inte tid för tillfället :( så vi får väl se ifall det blir av framöver. Håruppsättningen tog nästan en halv dag att göra - inte för att det är svårt! nej nej.. men jag har ju en liten grabb som går före allt annat här i världen :)

Såhär fantastic ser det ut när man bara har rullat upp hälften.


Man kan låta nackhåret vara och bara locka i topparna in mot nacken om man vill.

Sedan gav jag mig på att rulla upp resten av håret och det lär lite krångligare eftersom man blir trött i armarna och för att man inte ser vad man gör där bakom :P

Med upprullat hår i nacken blev det såhär iaf.


Jag får skriva mer om dessa fantastiska håruppsättningar någon annan gång.

Yo!

Kommentarer
Postat av: erika

vackert!!!

2011-03-08 @ 10:13:48
URL: http://www.erikabergstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin