Syrran tar studenten och jag smälter bort ute i ångermanländska skogarna

Så här lagom till min lillasysters sutdent åkte jag ner till föräldrahemmet för några dagar. Jo, jag är fortfarande kvar där ute, långt ute i skogarna där ingen kan höra dig skrika ;)

Trevligt har det varit! Trevligt och fullt av förjäkligt onyttig förtäring. Jag har ätit så mycket socker, flott och vitt bröd att det nästan rinner ut ur öronen på mig. Men min lillasyster tar bara studenten en gång i livet! och det ger mig en god anledning att bryta min nyttotrend.


Mitt kvällsfika, vaniljsoygurt med jordgubbar, har varit det nyttigaste jag ätit den här helgen.

Syrran hade inte kunnat sova något kvällen innan studenten så hon var en trött krigare i sommarvärmen. Naturligtvis passade jag på att fota vår Sleeping Beauty när hon somnade i hammocken :D


Fina lillasyster som har blivit en så stor tjej!

I övrigt är det snorvarmt här! Jaja, jag vet ... det är säkert lika varmt över hela Sverige för tillfället. Jag och lillen svettas ikapp och vi har badat i badkar flera gånger om dagen.


Man är inte så tuff längre då det är 32 grader i skuggan :P

Värmen har förresten gjort att det har blivit knott- sviar -och myggexplosion. Lillen har blivit biten men han verkar ta det bra! han visar inga tecken på att vara överkänslig mot betten (som så många andra i hans släkt). Jag har också blivit ordentligt biten, men det är ingeting i jämförelse mot att jag håller på att torka ihop till en liten torr hudflagna.

Ikväll ska jag fota syrran i balklänningen - Hon kommer att vara vackrast i världen!

Puss och kram så länge!

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åååh vad härligt! Jag har saknat update:)

Passa på att njuta teresa, det är du värd! Hade tänkt fråga om du vill smaka morotskakan som jag gjort som men mer okej men det kanske får vara då?



Sleeping beuty var verkligen passande, så grymt vacker hon är!



Det ärbara för Jens att komma förbi med nyckel jag är ju som nästa hemma jämt :)

Hoho jag tror att jag lyckats bli ihågkommen av dom, besökarna strömmar in just nu och jag gör mitt bästa för att hålla kvar dom. Det är så sjukt kul!



Åh fina du, nu ska jag plocka upp lite kläder från golvet så att jag kan få bort lite damm sen blir det till att SLAPPA i värmen. Kanske flytta in bakbaljan i vardagsrummet.

Hälsa Otto från oss och lev och må dom här dagarna som är kvar. När kommer du hem btw?

KRAM

2011-06-11 @ 13:49:08
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Bianca

Oh det såg gudomligt gott ut, själv får jag inte äta jordgubbar för då blir jag prickig korv. Jag undrade lite för du tipsade om Pofiber och Fibrex och jag blev så nyfiken på om du har några bra glutenfria recept att dela med dig av, gärna med just Pofiber eller Fibrex?



Ha det fint i värmen!

2011-06-12 @ 16:57:57
Postat av: Velourvenus herself

Bianca:

Vad roligt att du är intresserad! Jag ska nog göra några receptinlägg snart med Fibrex och Pofiber. Jag gjorde ett gott och mättande bröd härom veckan som jag nog ska dokumentera så snart jag kommer hem igen :)

2011-06-13 @ 18:22:06
Postat av: Felix Vincent

Jag är ju trots allt jag; vem är din lillasyster? Looks pretty. ^_^

2011-06-14 @ 23:04:06
URL: http://felixvincent.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin