Två korta drömmar

Den senaste veckan har jag drömt två korta drömmar som jag kommer ihåg:

Dröm 1 - Katt och Råtta. Natten 13-14 Januari.
Jag drömde att min katt Felicia hade fångat en råtta. Råttan var ganska tjock och ful och såg inte riktigt ut som andra råttor. Den var lite beige i färgen och hårstråna var så tunna och man såg huden under den fjuniga pälsen. Någon sa att den där råttan var märklig och ful och jag kände mig lite stött över det påståendet även om jag visste att det var sant. Skulle min katt fånga fula råttor?! Det var det dummaste jag hört på länge! Men egentligen visste jag sanningen - att den råttan var tjock, ful och sjuklig.

Dröm 2 - Bebis och Tofupaj. Natten 15-16 Januari.
Den här drömmen var betydligt trevligare än den förra! Jag drömde om att grannarnas bebis hade kommit under natten och att jag gick över till dem med tofupaj när de hade kommit hem från BB. Tofupajen blev en av de bästa jag någonsin gjort!

http://rakfrossa.tumblr.com/post/839928823/tofupaj-medelhav-4-6-port-skal-1-1-4-dl-rapsolja
En Tofupaj! bildkälla + recept

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh jag suktar efter tofupaj!

2011-01-17 @ 22:47:06
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin