Vadå för jä*la mössa?

Ja, ni som hänger med vad som händer där ute i världen har väl hört diskussionen om pälsbollmössan.

Aftonbladet skriver:
"Den finns överallt. Mössan med pälstofs av blåräv är vinterns modetrend för tjejer." och än en gång känner jag mig helt lost. Vadå för jävla mössa?! -det var min första tanke, och vidare tänkte jag att jag måste vara helt avskärmad från modevärlden eftersim jag har lyckats missa den. Jag har då aldrig sett mössan förr! Ska man ha sånt på huvvet nuförtiden?!

Jag blev faktiskt lite förvånad över att folk fortfarande inte nöjer sig med fuskpäls. Hur viktigt är det att pälsen ska ha suttit på något/någon som en gång har levat?

Jaja, jag förstår att man inte tänker på vad det har varit, bara det är populärt. Sedan måste man försvara sin handling med att "det är ju snyggt" och så är man inne i karusellen av förnekelse och fåfänga. Men det är ju ingen nyhet att människans egocentrerade ytlighet saknar gränser. Vaför förvånas jag?

Ja, en ska kan jag konstatera! jag hänger då inte med i modetrenderna :P

Kommentarer
Postat av: FelixVincent

Jag såg nyheter om den någon morgonpass på gymmet. Dock är det aldrig ljud på tvn där så jag har ingen aning om vad de sa. :P

2011-02-17 @ 13:10:29
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: petra

äum, här är en till som kan ställa sig i ledet och säga; vilken jävla mössa...hade aldrig hört eller sett någonting om den! oja, jag är så lost i modet så det finns inte...men, då har jag en bror som verkligen kan det där...så han kan det för hela familjen! ;)



kram på´re!

2011-02-17 @ 14:28:54
Postat av: Erika

Jag tror jag såg en idag på bussen, men det är den första. Tänkte precis samma sak när jag läst alla diskussioner om den... vilken mössa?!

2011-02-17 @ 19:28:17
URL: http://www.vardagsmuffins.blogspot.com
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Väldigt, väldigt sant :) Och det där med att bli psykiskt blockerad känner jag igen. Jag blir likadan när jag är stressad och måste hinna pumpa, då kommer det ingenting. Sjukt egentligen, det känns ju som det är något som funkar av sig självt liksom :D Kram

2011-02-17 @ 23:36:51
URL: http://madeleines.se
Postat av: Micke

På tal om pälsmössor som ligger illa till:



http://thechap.net/content/section_news/?p=427

2011-02-18 @ 13:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin