Igelkottetid är nu!

Ikväll (kvällen/natten) såg vi två igelkottar som parade sig! Joo... jag kände mig lite skamsen som förtjust stod och tittade på, men jag blev så glad eftersom jag har kämpat så hårt för igelkottarnas överlevnad här i området. Förra sommaren sprang jag och min sambo omkring på nätterna och matade dem med kattmat, allt för att så många som möjligt skulle överleva vintern.

Bilden är lånad från Djur- och naturskyddet

Ja, så vi får hoppas på att det blir några fina igelkotte-ungar så att vi får njuta av deras närvaro en sommar till här på Carlshem :)

Förra året räddade Jens en igelkotte från en säker död på motorvägen.
Såhär såg det ut. Kotten blev inte arg, men antagligen blev den lite chockad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin