midsommarkonsert & slempropp

Som sagt har jag haft oregelbundna förvärkar i en vecka och jag har varit lite grinig över att jag kanske inte skulle kunna vara med och spela med bandet på midsommaraftonen. Igår hade jag bara lite värkar under förmiddagen men de gick över efter lite värktabletter. Däremot lossnade slemproppen vilket är ett trevligt tecken, iaf. när man har kommit såhär pass långt. Jag trodde att den hade gått redan utan att jag märkt det, men den hade stannat kvar trots allt! Nu är den iaf. borta och om värkarna fortsätter att hålla i sig så kommer den antagligen inte komma tillbaks.

Min käre partner har varit tveksam över om huruvida han tycker att jag skulle spela med bandet eller inte. Jag tror inte att han förstår att bebisar inte kommer sådär helt utan vidare - Jag lär ju känna på mig om lillen/lillan är påväg...


Nu spelade jag ändå vilket känns bra. Jag hade ångrat mig så gruvligt om jag inte hade gjort det.

spelning på midsommar 2010, höggravid och glad :)
Det var liiite svårt att sjunga med sång-magstödet måste jag säga (näst intill obefintligt).

Nu känner jag mig nöjd med min prestation och jag tänkte att ungen skulle kunna komma nu när midsommar är avklarad! Men så idag har jag inte känt några leverans-tecken alls. Alldeles stilla.
Ja alltså, bebisen rör ju på sig och trycker sin ena fot rätt ut i högra sidan under revbenen. Men trots att jag vet att det inte är riktigt dags ännu så blir jag ändå lite besviken - Det var ju på gång ju, då ska det väl fortsätta också! Men det kan hända att det är lugnet före stormen, att kroppen vilar upp sig lite innan den fortsätter.

Här kommer lite mer bilder från veckan som har varit och från midsommar.


Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Jag tror du kommer bli en helt otroligt bra mamma!

2010-06-27 @ 01:31:13
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej Hej! kunde inte låta bli att kika in och se hur det går för dig. vad spännande med slemproppen, då kan det hända vilken dag som. hoppas allt går bra för er. mvh Frida (från bla konsten som kunskapsform - kursen i umeå) :)

2010-06-30 @ 21:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin