luciamorgon

Jag hade ambitionen att kliva upp klockan sju och titta på SVT's luciatåg, men efter en orolig natt så var jag inte vidare pigg på att kliva upp. Lillgrabben har ganska mycket mardrömmar just nu och han gråter i sömnen nästan hela natten (eller sk. tidig morgon). Jag blir helt slut eftersom jag måste amma honom hela tiden för att hålla honom lugn.. det verkar tyvärr vara det enda som fungerar.

Min plan var iaf. som följer:
1. Jag skulle kliva upp klockan sju och titta på luciatåget och dricka kaffe.
2. Jag ta på lillen hans fina stjärngossedräkt.
3. Jag har en fin gammal nattskjorta som jag skulle ha på mig.
4. Så skulle vi lussa för Jens med lussekatter och kaffe.

Men som sagt så gick mina planer i spillror...

källa: (skansen) http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/skansen/image/view/lucia-fraan-1899-55700
Lucia på skansen 1899. Bildkälla

Nåväl, ännu är det inte för sent att klä upp lillen till stjärngosse ;D

Vi ses senare alligatorer!

Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Men gulle-ni! =)

2010-12-13 @ 12:36:20
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Kiki

Hoppas resten av lussedagen blir mysigare!

Ni kan ju kolla luciamorgon på Svt-play...det har jag gjort :)

Stackars lille Otto <3 som gråter i sömnen :( Kram!

2010-12-13 @ 13:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin