I drömmarnas land

Jag funderar på att börja skriva drömdagbok här på bloggen. Jag har påbörjat många drömböcker i mitt liv men varje gång kommer jag på något vis av mig. Men nu tänkte jag att göra kategori som heter "drömdagbok"  och i den ska jag samla alla drömmar (som jag kommer ihåg).

Apropå drömmar - Lillen har sovit dåligt inatt :( Han har gnällt, gråtit och sprattlat runt i sömnen hela natten. Nu har det varit så ett tag att han sover bra någon natt men sedan kommer det tillbaks, det jag tror är drömmar. Han bearbetar nog ganska mycket nu i sin lilla hjärna så det kanske inte är så konstigt att han drömmer så vilt. Ibland jollrar har bekymrat i sömnen också: ghhuäägnangaa.. aaoouueeggrhhmm... eller nått sånt. Vad kan en sån liten kille kan drömma om tro? Drömmer han om katten? Om sina leksaker eller om att äta gröt? Han har ju ett ganska bekymmerslöst liv så det borde ju vara bekymmerslösa drömmar också!

Bilden är från den klassiska serien "Little Nemo in Slumberland" av Winsor McCay. Serien handlar om en liten pojkes vilda drömmar.. som oftast beror på att han har ätit något olämpligt kvällen innan.

Härom natten drömde jag om att jag hade käkat upp all kanel, bara sådär utan orsak. Min käre livskamrat frågade mig var all kanel hade tagit vägen och jag skämdes så fruktansvärt när jag berättade att jag hade ätit upp den. Jag tror att jag skämdes för att jag egentligen inte hade haft någon orsak till att käka upp all kanel och att jag inte hade tänkt på att han kanske ville ha lite kanel han också. Det var en kort dröm Den slutade så - med skammen och min sambos bistra min.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Hahah vad lustigt att du åt upp just kanelen! Antar att kanel har stort fokus där hemma?=)

Jag tycker verkligen att du ska föra drömdagbok här på bloggen! Do it!



Jag kan komma förbi senare idag annars? :) Men vi kan höras!

2010-12-21 @ 11:05:19
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Hahahahahha du har så rätt Teresa! Det var inget strunt alls.. och verkligen inte när jag tänker på allt du lärt mig.

Du kan få vara min religonlärare!

2010-12-22 @ 00:45:50
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: milq

Haha vilken bra dröm. All kanel! En gång lurade jag min syster att äta en sked kanel. Och en annan gång lurade jag min lille lille bror att äta en sked kakao. Ingen var vidare road av skedarna. Men då slapp jag göra experimentet på mig själv.

Och det för mig osökt in på Jens lustiga Gottnefilmer där han äter skedar med kryddor. Haha. Ha en fin fortsättning, det är fint att du skriver lite oftare nu. Din blogg är så mysig!

2010-12-22 @ 10:31:35
URL: http://kulturskurkarna.se/milq

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin