tala genom bilder

Jag har inte så mycket ork för att tala på annat sätt än genom bilder, i alla fall för tillfället. Jag har just skrivit en tenta i språksociologi och nu irrar endast frasen; språkäridentitet språkäridentitet språkäridentitet - så för gudskull värna om ert språk, bli inte identitetslös!!

Själv har jag inte mycket ord att tala med just nu. Min hjärna är tömd. Den plats där information tidigare har trängts tillsammans med viljor, känslor och kom-ihåg-listor, har nu tömts och ersatts med trötthet, snor, och bilder. Det är bilder utan tillhörande ord eller värderingar. Bara bilder rätt och slätt.


Bilderna i min hjärna är mina egna, men jag bjuder er till att titta på några bilder från hårddisken på datorn ;)


De små bilderna kan man klicka på för att se i större format.


Jo, så vill jag bara berätta att mina chilifrukter har börjat att bli röda.


Det är ganska häftigt faktiskt! först blir de fläckvis brunröda, ganska mörkt röda, men sedan ljusnar de upp och blir illröda istället.


Kommentarer
Postat av: Kiki

Fina foton igen :)



Tycker om att se litet hur ni- J & T och Flisan - har det!



Kram!

2009-10-06 @ 13:13:32
Postat av: saralovisa

Chilifrukter är så vackra!



OOoh hahah ah 60% är inte lite när man börjar tänka efter!



Amen jag ser gärna att hon blir en riktig tjockis! Hon landar på knappa 2 kg nu! Hon rr bara skinn, ben och päls!

2009-10-06 @ 17:24:19
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Åh tack Teresa du är en sån godbit!!!!

Vi borde dricka te nån dag!

2009-10-06 @ 19:50:37
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Kiki

Är de vackra chilifrukterna, av en ätbar typ?

2009-10-07 @ 14:55:25
Postat av: Teresa

svar till Kiki:



Ja, chilisarna går att äta! De som jag inte hinner använda upp i färsk form, de torkar jag för att de ska hålla hela vintern :)

2009-10-07 @ 17:10:55
Postat av: Kiki

Mumsfillibabba!



Jag tycker att det är så härligt att käka grönsaker som man drivit upp själv! :D

2009-10-08 @ 07:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin