Back from Berlin

Jag är tillbaks från Berlin, efter en veckas utforskande av stadens konst - och kulturutbud.
Det finns inte så mycket att säga förutom att det var en fantastisk upplevelse och ett underbart väder.
Vi såg en hel del klassisk konst. Här har vi en målning av Vermeer som några av er kanske känner igen. Mannen till vänster är Konstskolans "allt i allo" Göran - han fick vara med på bilden för att man ska förstå målningens storlek.
Jag undrar vad en "desinfektionsanstalt" är för något...  Om någon av er vet, berätta för mig.
Vi var på en himla massa galleribesök. Man blev alldeles trött i ögonen av att titta så mycket färger, linjer, uttryck. Här vilar Elisabet ögonen mot galleriets innegård istället.
Där fanns många minnen från kriget - vissa minnen i form av skotthål, och andra minnen i form av minnesmärken.
Jag orkar inte lägga upp alla bilder just nu, men jag skrev några dikter som jag kanske lägger upp, kanske.
Jag rekomenderar er verkligen att resa till Berlin. Se dock till att vara på det klara med vad du vill uppleva - det finns så mycket bra, intressant,  inspirerande, och berörande. Det är svårt att få plats med allt, för även om du har tid så är mycket av sevärdheterna känslomässigt laddade och det tär på orken. Man nåste få tid att smälta och bearbeta intrycken.

Kommentarer
Postat av: David

desinfektionsanstalt var ju klart bäst! :)

2009-05-27 @ 15:41:58
Postat av: velourvenus

jamen heller hur :D

2009-05-28 @ 18:05:03
Postat av: erika

Härligt med Berlin!!! Jag förstår att det blev många intryck, men säkert en massa inspiration oxå va??



Kramkram

2009-06-14 @ 13:06:48
URL: http://www.metrobloggen.se/meja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin