Nu är det jul... igen


Jag har en julgran! Det är min första egna julgran någonsin. Den är ganska gles och ful, lite sliten liksom. Sådan Teresa, sådan julgran...
   Jag blev uppringd av en kvinna på Umeå universitetets psykologmottagning, jag ska bli kallad till dem i januari (psykologstudenterna tar imot folk för att öva praktiskt på). Det känns bra, jag känner mig redo för lite psykoterapi :)  För övrigt känner jag mig mycket bättre nu än vad jag gjorde förra året.  Alla julklappar är fixade och nu ska jag bara packa för min vistelse hemma hos mor och far.
   Grinchen visas på TV. Jag känner mig lite som Grinchen :P Julfientlig och missanpassad, i behov att skapa egna jultraditioner med egna värderingar. Det blir ingen Kalle Anka för min del, jag är så förbaskat less på Kalle Anka och hans vänner.

På återseende. Gott vintersolstånd till er alla.
Kärlek / Teresa

Kommentarer
Postat av: Johnny Babylon

Äntligen har jag hittat och börjat bevaka din blogg. Det är en bra sak, för det blir ju som att vara uppe i umeå för en kort sekund :)
Fastnar inte jens dreads i granen titt som tätt?

På tal om fröding tycker jag att vi delar en flaska rött och högläser lite andaktsfullt när jag kommer tillbaka. Högläsning av alla slag är underskattat och borde få en välförtjänt renässans. :)

Se till att flisan får mat och att jens sköter sig väl. Att han inte gör bort sig på stan och sådär :) Ha en fröjdefull jul och ett najs vintersolstånd, men framförallt en avslappnad drottningens födelsedag.

2007-12-23 @ 16:29:50
URL: http://kulturskurkarna.se/milq
Postat av: Katta

Jag känner mig nog lite som Grinchen jag också, skönt att inte vara ensam om det, men jag har inte blivit vuxlig nog för en julgran än=)

Tack återigen för julklappen, jag sneglar på den ganska ofta och ler. Den har dessutom fått en del creds av besökare som tittat förbi ;)

God jul med dig och hälsa jens, familjen och flisan god jul också så ses vi nästa år! Kramen Katta

2007-12-23 @ 16:49:50
URL: http://katla.bloggspace.se
Postat av: Teresa

Gu vad gla jag blir av kommentarer: iaf när det är så härliga människor som skriver så härliga saker.

Go jul ni med (i efterskott)

2008-01-08 @ 07:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin