En dag med grannfrun

Idag hängde jag på grannfrun när hon skulle till affären för att köpa skithuspapper. Min nya fina kamera fick följa med! Jag har inte lärt mig hur man sköter alla inställningar på kameran ännu, men det blev rätt hyffsade bilder ändå.

Sara blev helt hänförd över att det låg is på vattenpölarna...

- Tänk vad mycket som hinner hända medan man sitter och ugglar i sin egen lilla tankebubbla! vips så är det visst is ute!!

Lille Alfons låg ordentligt nedpackad. Hans armar hade han rätt upp i en jag-kapitulerar-pose.

Jag tillät mig fotograferas också. Jag fick lov att underhålla Alfons medan Sara fotograferade för den här lille grabben gillar inte att hans mamma försvinner ur synfältet.

Utanför Strömspilen fanns det vackra höstplanteringar. Om någon av er vet vad den där salladsliknande växtligheten heter så får ni gärna berätta för mig. Bäret ser ju också ganska speciellt ut må jag säga.

Kommentarer
Postat av: Anjelica

Hej :) tror att det heter dekorations kål :)

2011-11-15 @ 22:13:54
Postat av: Maria

Prydnadskål. Brassica på latin..

2011-11-16 @ 12:27:42
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Åh! tack hörrni :D

Sammansättningen med "dekorations/prydnads" innan det matiga ordet "kål" ger mig en känsla av att den nog inte är vidare god att knapra på :S Men visst ser den god ut?! :)

2011-11-16 @ 15:36:46
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin