Inväntar besök & disken väntar

Idag väntar jag och lillen på att mina föräldrar ska komma på besök.
Jag måste diska! Inte för att mina föräldrar bryr sig i att det inte är diskat, men min mor brukar ställa sig och diska åt oss när hon kommer och hälsar på.

Disktid är tid som borde spenderas på annat sätt, t.ex. att umgås med sitt barnbarn och njuta av livet! Disktid är tid som aldrig kommer tillbaks, minuter och sekunder som försvinner i botten av koppar med intorkat kaffe. Disktid är tid som rinner mellan fingarna när livet pågår bakom ryggen på dig.

Näe, jag gillar inte att diska men någon måste ta sig an skitgörat :P  Eller också säger jag till morsan att hon bannemig inte ställer sig och diskar den här gången.. och nu när jag tänker efter så lutar det åt detta alternativ.

Kommentarer
Postat av: LinaPiraten

ååh den där disken..Den som stjäl både tid och humör.

Nu skriver jag ej detta för att vara retsamt elak mot dig efter du skrivit så fint inlägg,men du förstår hur tacksam jag är att vi skaffade en effektiv diskmaskin när vi flyttade till huset?

Om jag inte vore så monogam så skulle jag lätt hångla på den,flera gånger om dagenfnissar åt den synen

2011-09-04 @ 11:08:21
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Ja fan ta disken!

Jag är som nazi på den nu! Kämpar som en galgning med att skölkja av ALLT HELA TIDEN och sen diska så fort Alfons leker själv eller sover. Men hur jälva roligt är det? Blir jag en mer harmonisk människa av att stå och skrubba matrester? Nae!

INTE DET MINSTA!

FAAAAAAAAAAAAN TA DIIIISK!

2011-09-06 @ 10:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin