Dietistdrömmen

Det var länge sedan jag skrev i min drömdagbok nu. Jag har faktiskt inte drömt så mycket senaste halvåret vad jag kan minnas.

Nu har jag drömt två drömmar de senaste två veckorna!! Här har ni en av drömmarna:

I drömmen skulle jag gå till studievägledaren på universitetet. Anledningen för besöket var att de inte hade återregistrerat mig efter föräldraledigheten (vilket har skett i verkligheten också) och jag var ytterst förgrymmad över situationen.

Jag kom in till studievägledarsnubben som satt där med ett påklistrat hånflin. Så slog det slint i skallen på mig!


- Jag ska fan inte bli lärare! I helvette heller, jag ska bli dietist!! skrek jag till mannen med det påklistrade flinet.
- Deitist? är du säker på det? Du har ju inte så mycket kvar till din examen.. sa mannen med hånflinet.
- Jag är säker på att jag ska bli dietist! de behandlar mig med största sannolikhet bättre på den utbildningen än vad ni gör här!!

Njaa, jag minns inte hur drömmen slutade.. det är nog obetydligt eftersom jag tror att jag hade fått utlopp för det som drömmen behövde få mig till att ventilera.

Jo, jag har varit sur på studievägledningen den senaste veckan eftersom de inte återregistrerat mig i programmet (vilket betyder att jag inte får låna penningar från CSN), men nu hoppas jag att proppen i byråkratiavloppet ska lösa sig.

Jag ska försöka skriva ner min andra dröm också. Den drömmen handlade om avundsjuka, men får bli ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin