Ännu en dröm: Avunden

I det vakna livet har jag länge gått i tankar om att börja träna. Jag har funderat över att skaffa mig ett gymkort för att träna upp mina sladdriga föredettingar till muskler tillsammans med grannfrun. Vi skulle bli muskliga tillsammans, lagom musklig då.. lite är bättre än inget alls. Något gymkort har det dock inte blivit och jag har haft dåligt samvete gentimot mig själv och min kropp.

I drömmen träffade jag grannfrun Sara hemma hos henne. Hon hade redan börjat träna. Hon började med ett pepp-snack om hur bra hon mådde efter att ha börjat träna, hur mycket piggare hon hade blivit och hur mycket muskler hon hade hunnit bygga. Jag kände mig bitter över hur miserabel jag kände mig i jämförelse med henne.

Just då, när jag kände mig som sämst i världen, drog hon fram armen och pressade fram alla sina muskler! Den annars normalformade armen drog sig samman till ett kraftpaket utan dess like.

Avundsjukan var total. Jag ville bara dra något gammalt över mig och försvinna in i ett virrvarr av självsmädelser.

Det var faktiskt lite lustigt när jag tänker tillbaks på drömmen - Hon hade verkligen den typen av supermuskler som jag egentligen inte alls skulle vilja ha! men i drömmen var ändå avundsjukan massiv.

Jaja, den som lever får se. En dag kanske jag kommer där med bodybuilderkropp, insmord i olja och brun-utan-sol ;D

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh men du är ju inte sann raring!!

OMG! Shit vad barbiesnygg jag vart, asgrymt!

Jag antar att det är ok att sno bild och blogga om?

PUSS

2011-11-04 @ 21:29:33
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Lina

Jag drömde inatt att jag hittade en 90.000kronors sedel som någon indier tappat på ett tåg.

vad fan betyder detskrattar



jag gillar att både du och Sara är så sjukt duktiga på att måla.Konstnärskvinnorna som jag gillar att läsa om:)

2011-11-06 @ 09:27:32
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin