Sjukhusvisit

Jag tog med lille parveln till Barnmottagningen på sjukhuset igår. De på sjukvårdsrådgivningen tyckte inte att det skulle vara nödvändigt bara vi såg till att han fick i sig dricka, men både jag och Jens kände att det inte stod riktigt rätt till.

Det är ju en sak att vara sjuk och inte vilja äta, men att vara jättesjuk och neka allt som stoppas i munnen (även tandborstning) i flera dagar - att kräkas och bli hängigare och tröttare på grund av vätskebrist, det är inte okej!



Härom dagen såg jag att han klappade sig för örat. Då drog jag mig till minnes att det faktiskt gör ont att svälja då man har ont i öronen! och dessutom kan öronproblem påverka balansen så att man mår illa och det i sin tur kan leda till kräkningar.

Sagt och gjort! Jag ringde Barnmottagningen och sa att jag ville att de skulle kolla hans öron.

Han fick träffa en supersnäll läkare. Hon nöp honom i skinnet, kollade i halsen och i öronen. Det var inte akut med vätskan eftersom jag hade lyckats få i honom en hel del vätskeersättning under natten. Halsen var det inte heller något fel på, men ena örat var jätterött (det andra örat såg hon inte för han hade så mycket öronvax :P).

Han hade ju öroninflammation!!

Läkaren bekräftade att det kunde vara inflammationen som gjorde att han kräktes, även om det kunde vara så att han hade flera åkommor samtidigt, men öronen kan påverka balansnerven som ligger alldeles i närheten och vissa barn kräks då de har ont också.


Han fick medicin som han ska ta i fem dagar och han har redan börjat äta och dricka lite. I morse åt han majskrokar och efter det fick jag ge honom gröt, men han äter fortfarande ganska långsamt och försiktigt.

Det är en lättnad att det börjar gå åt rätt håll.

Kommentarer
Postat av: FarmorKiki

Oh, vilken lättnad!

Jag blev så glad när Jens ringde och berättade att Otto<3 mådde litet bättre :)



Kram på er!

2011-05-19 @ 12:22:34
Postat av: gabbi

men åh så underbart! gu va duktig du var som noterade att han tog sig för örat!! och va bra att han fick medicin också! Fia skickar massa krya på dig kramar, snart kan vi ses på öf igen :)

2011-05-19 @ 14:02:14
Postat av: Jessica Wetterstrand

Vad skönt att läsa att eran sötunge är på bättringsvägen!



Det är ju vi föräldrar som känner våra barn bäst. Bra att ni stod på er!

Kram!

2011-05-19 @ 14:23:28
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: LePoop

Gud vad skönt. Och bra gjort av dig/er!

2011-05-19 @ 19:08:19
URL: http://lepoop.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin