Klippa klorna - en kamp på liv och död

Nej, det handlar inte om kattens klor.

Jag ar alltid tyckt att det har varit krångligt att klippa lillens naglar. När han var liten var jag rädd att klippa honom i skinnet... nu är jag rädd för att råka klippa av hela fingrar!

Att klippa barnnaglar är verkligen en kamp på liv och död. Hade han kunnat prata så kade han nog skrikit -LÅT BLI MINA KLOR KÄRRING!!

Jorå, det är jag övertygad om. Han vill spara ut dem så att han ska kunna klösa mig till oigenkännelighet!

Nu är de iaf klippta.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Håll i hatten!

Det där dilemmat har jag inte ens hunnit tänka på!

Spännande:)



Och inga fingrar avklippa heller! Bra jobbat!:)

2011-03-19 @ 18:53:54
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Gabbi

ett tips; ta en färgglad strumpa och trä över den hand du inte ska klippa, då kan han tappa fokus på det du gör och istället ägna energin till strumpan som sitter fast :)

2011-03-19 @ 20:41:09
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Tack för tipset Gabbi :) Tyvärr fungerar det inte eftersom han bara ska hålla på och dra av sig strumpan :P



Jag får helt enkelt tvångshålla hans hand för att det ska fungera. Det går bättre om han får titta på katten samtidigt, men det måste gå snabbt annars blir han förbannad och börjar grina och slåss.

2011-03-19 @ 20:46:46
Postat av: Jessica

Vi brukar klippa klorna på Olle när han sover. Går inte annars.:-)

2011-03-19 @ 20:51:45
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Niklas Lundqvist

Läskigt! Strunta i det så kan ditt barn hamna i Guiness rekordbok med såna där jättenaglar som växer runt varv efter varv. Några slantar lär du ju tjäna på det.

2011-03-20 @ 23:22:07
URL: http://niklun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin