Kalkylångest

Igår spenderade jag nästan hela dagen inne på försäkringskassans hemsida. Jag skulle räkna ut vad jag har för inkomst (föräldrapenning) detta år före skatt och det enda som står är hur många dagar föräldraledighet jag har tagit ut. På detta ska jag räkna ut en bruttoårsinkomst så att CSN får något att basera min återbetaling på.

Jag blev alldeles snurr i hjärnkontoret av alla siffror, procent, och dagar med olika ersättmimgsgrundanden så jag höll på att kaskadkräkas över tangentbordet.

- Nu får faktiskt försäkringskassan räkna ur det här åt mig annars lär jag få en hjärnblödning i sviterna av dyskalkylektisk förvirrelse!

Tyvärr missade jag F-kassans telefontid för jag var i full färd att sätta upp hyllor (nu igen!) och jag tappade tidsomdömet helt. Det får väl bli imorgon istället.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Fyfan för att räkna ut sånt där!

Ärsch, du får lyfta luren imorgon istället snygging!:)

2011-03-03 @ 17:52:44
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: inteutanmindotterochson

fattar absolut INGENTING av alla procent, siffror och elände! jag fyller bara i mina fem dagar i månaden och hoppas på att vi klara oss! ;)

kram & lycka till!!! =)

2011-03-03 @ 21:34:50
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gaaaah! Dessa myndigheter! Kan dom inte ringa varandra?!

Uuuuäääääh! Uuuäähh! Uuuääääääh!

Oj då, nu kaskadkräktes jag...

2011-03-04 @ 14:18:29
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin