Ta sig ett återfall kanske?

Idag efter att  jag och lillen hade varit på BVC skulle vi bara svänga in på affären för att handla lite avokado och sallad som jag skulle ha till lunch.

Plötligt fann jag mig själv dreglandes framför naturgodiset och jag var på god väg att inhandla mig en drös med chokladindränkta nötter.


Mmm.. jag love it!  bildkälla

Det var som om allt jag lovat mig själv var bortblåst - som att det aldrig existerat något annat än jag och chokladen! Men efter någon sekund kom jag på att min kropp faktiskt har sockerförbud! och vet ni vad jag tänkte då?

Ingen behöver ju få veta! Jag behöver inte berätta det för någon.
Jag KAN äta socker ifall ingen ser på!!

Haha, ja jag vet - Det är väl ingen som bryr sig ifall jag hetsäter choklad! Jag har ju slutat med socker för min egen skull så det skulle ju inte ge något att äta chokladen i hemlighet.

Surt sa räven. Muttrande tog jag en skopa pistagenötter istället (jag är mäkta förtjust i dem med) och jag svor bittert över det faktum att det inte skulle få bli någon chokladfrossa för mig idag heller.

Att sluta med socker är det TRRRÅÅÅKIGASTE jag någonsin tagit mig för!
Bara så ni vet!

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Hejja hejja hejja!

Jag är imponerad att du höll dig, hatten av före dig Teresa!



Ja absolut, ska försöka promenera bort till en polare som är uppe från sthlm imorgon (om febern tillåter) men sen ska vi latja du och jag! SOL SOL SOL!

:D

Kram

2011-02-28 @ 20:27:32
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

bra jobbat!!! det finns ju alltid risk för återfall...det vet ju en veteran som jag...jag har oxå slutat med socker, eller slutat var att ta i, jag har en tesked när jag gör varm choklad för att det inte ska bli så bittert, men annars så har jag klarat mej rätt bra om jag får säga det själv! men i morgon kommer jag att utsättas för ett eldprov...mejas faster har kalas & hon gör skitgoda negerbollar med nån vaniljcreme (eller nått annat gott skit!) i...



kram

2011-02-28 @ 20:40:22
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: Felix Vincent

Awesome! Stå emot frestelserna! Jag åt en kycklingrulle i söndag för att "det är ju söndag" och det lider min mage fortfarande av. Samma sak när man slutar med socker och sedan stoppar i sig en massa godis, magen blir arg arg!



You go girl! Om du någon gång får cravings, skicka ett mess till mig istället så peppar jag dig att låta bli! :)



Btw, supermörk choklad får man äta lite lite lite av. :)

2011-03-01 @ 08:31:56
URL: http://felixvincent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin