Baka baka liten kaka

Idag bakade jag chokladkakor. Jag gillar när chokladkakorna blir mastiga med mycket kakaosmak och inte allt för söta. Nu har jag dessutom slutat med socker (vanligt socker) så det blir alternativa sötningsmetoder istället, typ honung, agavesirap, banan, aspartam. Frågan är om det är så mycket bättre med aspartam, men jag använder så ytterst lite för jag gillar ändå inte när det smakar för sött.

Jag tog inga egna foton på kakan. Denna bild lånas av Sara Lovisa som var hem till mig och hjälpte mig med chokladkakefrosseriet! Ack så solidariskt av henne att ställa upp på så kort varsel!!

Trots den sockerfria fasaden så lurar den en fettbomb i dagens kaka - Den är grymt fet! Tummar man på det ena så måste man bre på med det andra (och bre på ordentligt när du lix är igång).

Sedan bjöd jag in grannen Sara Lovisa för att få lite sällskap i detta chokladeldorado som jag hade skapat i mitt kök. Hon påpekade att jag såg så himla piffig ut i mitt fina förkläde och med truten full av chokladkakesmet. Ja, vad gör man inte för att lura på sig själv falsk pigghet!

Hmm.. fungerar inte översatt till svenska, men ni fattar poängen. (Bilden är bildgooglad så jag har ingen direktkälla tyvärr).

Jag lägger kanske upp Receptet någon dag framöver under kategorin Mumsfilibabba. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Äppelmos och sirap ska tydligen vara bra ersättare istället för socker. Måste också tipsa om att ha nutella i kladdkakan. Nom nom!

2011-02-01 @ 10:31:16
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Petra

MUMMA! Hade jag bara bott närmre hade du fått besök av mig också! =)

Kram

2011-02-01 @ 16:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin