Målningar som ska fixas

Jag följer Saras exempel och försöker nu få tummen ur röven för att fixa till lite målningar.

Jag har inte målat på ett tag eftersom lillen tar upp all min tid, men nu när karln har haft sin helg så har han fått leka med lillen och (och hålla honom borta från färgtuberna) medan jag målar.

I stort sett alla mina målningar är bara färdiga till hälften. Det är svårt det där - Jag slits mellan känslan av att vilja måla över allt och behovet av att färdigställa dem och sätta punkt för en stilperiod som jag är på väg att lämna bakom mig.

Sedan är det där att sätta sitt namn på verken. Jag frågar mig alltid -Kan jag stå för det här? och kommer tyvärr oftast fram till att målningarna inte är redo att få representera mitt skapande.

Men inget blir bättre av att jag bara låter målningarna stå och samla damm!

Den här försöker jag fixa just nu..


och som ni ser har jag gjort en "fixarkarta" över vad jag ska göra. Nu ser jag även att det övre benet behöver få bort den ljusa randen på nederkant!  *suck*  Det tar aldrig slut!!

Efter det har jag bara 7-8st halvklara målningar till som jag borde ta mig an :S

Kommentarer
Postat av: Jessica Wetterstrand

Jag tycker dina målningar är underbara som de är! Önskar jag hade hälften av din talang!

Kram!:-)

2011-08-19 @ 14:57:10
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Everlasting

Jag ser inte ett enda av "felen" du vill fixa, men så är jag ju ganska långt ifrån konstkritiker också. Det gäller ju att du är nöjd med den själv, men det gäller väl också att inte pilla i all evighet? Så är det i alla fall med mitt vetenskapsskrivande (detaljerna som borde fixas och förbättras tar aldrig aldrig någonsin slut).

2011-08-22 @ 13:24:58
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: LinaPiraten

Jag älskar hur du använder färgerna tillsammans,du gör det på ett sånt kraftfullt sätt.



2011-08-22 @ 17:58:57
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: inteutanmindotterochson

wow! tesa du är ju superduktig!! (det visste jag ju sedan innan...men, ändå!) tycker den här var jättevacker!! =)

KRAMAR!

2011-08-26 @ 12:04:43
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin