4 månader ung

I onsdags firade vi att Otto blev 4 månader. Han fick äta gröt för första gången! Eller... han hade det i munnen någon sekund innan det började sippra ned över hakan. På BVC ska de att vi helst skulle vänta så länge som möjligt med att ge honom smakportioner, men att det var okej att testa efter 4 månader.

Otto kan hålla flaskan själv... ibland.

Jag hade tyckt att det vore bra om han kunde få äta lite gröt på kvällen för han har blivit så himla hungrig på senaste tiden. Jag både ammar och ger tillägg - amningen först och sedan tillägg med mjölkersättning (alltid i den ordningen för att inte konkurrera ut bröstmjölken) men han är ändå hungrig igen efter två timmar. Det betyder att jag nästan aldrig får sova, bara mata, mata, mata! Inte är bröstmjölken vidare blaskig heller! den har ett tjockt lager med "grädde" då jag pumpar - jag fattar inte hur han kan vara hungrig hela tiden. Han måste ju älska att äta eller ha en rejäl ämnesomsättning.

I alla fall tänkte jag att han kanske skulle kunna hålla sig från att vilja äta några timmar under natten om han fick lite gröt tillsammans med den vanliga dosen Br.mjölk+tillägg, men än så länge får han inte i sig så mycket av gröten.

Den matglada lilltjockisen visar den frodigaste sidan av sina massiva kinder -
ändå är han inte vidare stor för sin ålder. Här är Otto 4 månader ung!


Otto gillar att ligga i sitt babygym, särskilt när mamma eller pappa håller sig
i närheten.

Han bar börjat le brett när vi sjunger för honom och ibland "sjunger han med" med hjälp av sina läten. Han verkar gilla musik, färger (tavlorna) och lampor. Han bryr sig däremot inte särskilt mycket om katten - han har sett henne men verkar inte vidare fascinerad.

Min fina familj - Jens, Otto och Flisan


Kommentarer
Postat av: Sarek-Jessica

Tro mig, det där med katt-fascinationen kommer med åldern! Ni kommer att önska att han inte var så fascinerad av katten...;-)



Och vad söta dom är, både Otto och katten!:-)

Kraaam!

2010-11-14 @ 12:49:22
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Felix Vincent

Mat mat mat och lite sömn låter lite som Jens under tonåren... även om han var duktig på att sova ibland. :)

2010-11-16 @ 10:15:38
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Petran

Våran kille är inte heller så facinerad av vår katt...det kanske kommer sen?!

KRAM!

2010-11-17 @ 21:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin