Är du en tillbringare?

I morse då jag skulle plocka av diskstället och öppnade skåpluckorna i köket slog det mig. Ett sådant ögonblick av klarhet då det känns som att man plötsligt förstår samband mellan ting i ens tillvaro. En sorts frälsning på mitt eget vis.

Jag skäms nästan över att jag inte har tänkt på det tidigare. Ordet tillbringare är verkligen ett av det vackraste ord jag någonsin hört! Det skapar oändliga associationer inom mig.

Är det inte så att vi alla är tillbringare? Behållare för alla de känslor, tankar och erfarenheter som vi erfar. Är vi inte alla tillbringare av tid och rum? Vi tillbringar väl alltid tid någonstans - antingen ensam eller med andra.

Vad är du tillbringare av?


Kommentarer
Postat av: saralovisa

Du är så klockren Teresa!!!

En pärla gosse vad lycklig jag blev av det här inlägget:)

2011-02-19 @ 13:47:50
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: FelixVincent

Jag är en tillbringare av glädje och ljus. Och vi borde tillsammans starta en livs-coach-business! :)

2011-02-19 @ 14:06:47
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Mor Lisabet

Ja man kan se tillbringare på så många olika sätt som ett kärl och något som bringar något till sin omgivning. Jag vill nog vara en tillbringare av lugn och goda minnen..

2011-02-19 @ 16:30:54
Postat av: erika

så vackert :-)



jag känner mej mest som en tillbringare rent fysiskt...en klassisk bullig safttillbringare :-D



kram vännen <3

2011-02-19 @ 23:26:27
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: Mor Lisa

Jag kommer också att tänka på mina vackra antika örngott. Örngott är väl också en fin benämning. Hur kan det egentligen komma sig att örngott kallas för örngott?

2011-02-20 @ 16:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin